kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
پس از مرگ 4 کارگر در زیر آوار صادر شد

دستور شهردار تهران برای تشکیل کمیته بررسی حادثه مترو کیانشهر

شهردار تهران با حضور در محل حادثه مترو کیانشهر، دستور تشکیل کمیته بررسی دلایل این حادثه را صادر کرد.



به گزارش فارس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری گفت: با دستور شهردار تهران کمیته کارشناسی در خصوص حادثه تونل مترو کیانشهر تشکیل شده که نتیجه تا چند روز آینده اعلام می‌شود.
سید مازیار حسینی با بیان اینکه برخی گروه‌های تندرو اخبار کذب فضای مجازی را با هدف خاصی مدیریت می‌کنند، گفت: ٢٠ هزار نفر مجاهد فی سبیل الله در زیر شهر تلاش می‌کنند تا یکصد کیلومتر مترو با ٧٠ ایستگاه تا سال ٩٦ به بهره‌برداری برسد.
حسینی با اشاره به سابقه ساخت مترو از پیش از انقلاب اسلامی تا به امروز تصریح کرد: معادل ٥٦ درصد تاریخ مترو در سال جاری و سال آینده مترو در حال ساخت است، لذا انقلابی که در زیر زمین با مجاهدینی خاموش و مظلوم در حال انجام است را باید قدر دانست.
وی با بیان اینکه سه اصل سرعت، صحت و دقت همیشه مورد تأکید ما بوده است، ادامه داد: معتقدم کار باید با سرعت و در عین حال صحت و دقت انجام شود و ایمنی در تمام پروژه‌ها خط قرمز ماست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: این اتهام که به موضوع ایمنی به لحاظ سرعت بخشی به پروژه مترو بی‌توجهی شده است، صحت ندارد، البته وقتی تیم حرفه‌ای باشد می‌تواند رکوردها را جابه‌جا کند.
وی با بیان اینکه تونل مترو کیانشهر سه سال پیش ساخته شده بود، گفت: همین نشان می‌دهد که سرعت و عجله در کار ما وجود ندارد، چرا که ما سه سال قبل این تونل را حفر کرده بودیم.
حسینی با اشاره به پروژه‌های عظیم شهرداری تهران گفت: پل صدر، تونل نیایش، دریاچه چیتگر، شهر آفتاب و سازه برج میلاد از جمله پروژه‌های برتر تهران هستند که جوایز بین‌المللی زیادی دریافت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که در سیستم مدیریت ما کنترل کیفیت نقش بسزایی دارد.
وی تأکید کرد: آنچه امروز در فضای مجازی رخ می‌دهد اطلاع رسانی نیست، امروز از تکنیک دروغ هرچه بزرگتر، باورپذیرتر استفاده می‌شود. بر همین اساس در مورد حادثه اخیر در برخی از اخبار آمده بود که 50 تا 70 نفر در تونل محبوس شده یا خانه‌های اطراف نیز دچار ریزش شدند  اما باید بگویم که این اتفاق با این حواشی هیچ وقت رخ نداده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه دستگاه TBM پس از ساخت تونل باید سگمنت هایش جمع‌آوری شود، گفت: اتفاق روز چهارشنبه ریزش نبود بلکه یک حادثه کارگاهی بوده است که بیل مکانیکی رینگ‌های سگمنت را رینگ به رینگ باید برمی‌داشت و با رعایت استانداردهای لازم این کار در حال انجام بود  اما معتقدم این حادثه به گونه‌ای نادر بوده چرا که در همان ابتدای برداشتن رینگ اول و دوم دیگر رینگ‌ها در کسری از حادثه تخریب شده اند.
حسینی تصریح کرد: باز هم تأکید می‌کنم عملیات سگمنت‌برداری در زیر سازه ایمن ایستگاه صورت گرفته که حدود 10 تا 15 نفر درفضای حادثه بودند، 10 نفر محبوس شدند که 6 نفر نجات یافتند و تنها مختصری جراحات داشته‌اند و 4 نفر از جمله راننده بیل مکانیکی و کمک راننده فوت کردند.
 ریزش مترو کوهسار تکذیب شد
 درحالی که روز پنج شنبه خبرهایی از ریزش دیوار مترو در منطقه کوهسار منتشر شد سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه این خبر را تکذیب کردند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران  درباره خبر ریزش تونل مترو در کوهسار به فارس گفت: هیچ‌گونه مورد ریزش آوار و تخریب در منطقه کوهسار نداشتیم.
جلال ملکی افزود: یک کارگر دچار آسیب‌دیدگی در یکی از کارگاه‌های مترو شده بود که اورژانس این فرد را به مراکز درمانی منتقل کرده و هیچ‌گونه حادثه تخریبی صورت نگرفته است.
همچنین هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه نیز در خصوص انتشار خبری مبنی بر ریزش کارگاه مترو کوهسار شهران تهران اظهار داشت: این خبر کذب محض است و در کارگاه مورد اشاره هیچ حادثه ریزشی نداشته‌ایم.
درویشی با انتقاد از انتشار اخباری که به دور از واقعیت است، گفت: چنانچه حادثه‌ای رخ دهد، بی‌شک از طریق شهرداری تهران اعلام خواهد شد.
تکذیب حادثه ریزش تونل متروی کوهسار توسط آتش‌نشانی و مترو در حالی است که سخنگوی هلال احمر استان تهران و سخنگوی اورژانس تهران خبر از ریزش دیوار متروی کوهسار و مصدومیت یک نفر، داده‌اند. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران  نیز در این رابطه به تسنیم گفت: کارگاه مترو در کوهسار ریزش نکرده است.
اقبال شاکری افزود: در اثر جابجایی قطعات سنگی، یک حادثه کارگاهی برای یکی از کارگران رخ داده و سنگ با پهلوی وی اصابت کرده است که بعد از درمان توانسته دوباره به محل کار خود بازگردد.