کد خبر: ۸۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

اطلاعیه سازمان بازرسی درباره واگذاری املاک در شهرداری تهران

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: آنچه در برخی از سایت‌ها و جراید از آن به‌عنوان «گزارش» سازمان بازرسی در خصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران نام برده شده، صرفاً نامه‌ دو صفحه‌ای اخذ دفاع هیئت بازرسی، خطاب به مدیران شهرداری تهران بوده و این نامه گزارش نهایی سازمان محسوب نمی‌شود.


با توجه به مباحث مطروحه در برخی جراید و سایت‌های خبری پیرامون بررسی عملکرد شهرداری تهران در تأمین مسکن کارکنان و مدیران شهرداری، سازمان بازرسی با ارائه توضیحاتی در یک اطلاعیه آورد: بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌های این سازمان، از 4 اردیبهشت ماه در سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مستقر و عملکرد آن سازمان را در تأمین مسکن کارکنان و مدیران شهرداری مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در ادامه این اطلاعیه آمده است: هیئت بازرسی مستقر در شهرداری تهران با توجه به مقررات این سازمان،‌ اقدام به بررسی موضوع و تطبیق آن با قوانین و مقررات و احصاء ابهامات و اشکالات در نحوه واگذاری املاک از مدیران مربوط به شهرداری تهران نموده و مراتب را طی نامه رسمی از آنان سؤال کرده است. بنابراین آنچه در برخی از سایت‌ها و جراید از آن به‌عنوان «گزارش» سازمان نام برده شده، صرفاً نامه‌ دو صفحه‌ای اخذ دفاع هیئت بازرسی، خطاب به مدیران شهرداری تهران به‌منظور پاسخ به اقدامات خود در خصوص واگذاری املاک شهرداری تهران بوده و این نامه گزارش نهایی سازمان محسوب نمی‌شود.
سازمان بازرسی افزود: بدیهی است پس از اتمام بررسی‌ها و در صورت اثبات اقدامات و سوء جریانات ارتکابی گزارش مقتضی تهیه و به مراجع ذی‌ربط برای رسیدگی ارسال خواهد شد.
روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: نامه هیئت بازرسی به مدیران مرتبط در شهرداری تهران به‌ صورت رسمی در پاکت دربسته با درج عبارت «آقای ... شخصاً مفتوح نمایند-محرمانه» ارائه شده و حفظ و حراست از نامه مذبور بر عهده ایشان بوده است.
روابط عمومی این سازمان ضمن دعوت از رسانه‌ها برای پرهیز از هر گونه گمانه‌زنی اعلام کرد که مرجع اصلی اطلاع رسانی در خصوص موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران صرفاً روابط عمومی سازمان بوده و این سازمان در چهارچوب ضوابط و قوانین با جدیت و بدون تأثیرپذیری از هر گونه فضاسازی موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران را بررسی و گزارش نهایی را به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد کرد.