kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    توقیف 10 تن مرغ فاسد
 سرویس شهرستان‌ها:  فرمانده انتظامی شهرستان آستارا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی سه راه قلعه حین کنترل محور مواصلاتی اردبیل به آستارا به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ «رحیم مهدی‌زاده» افزود: در بازرسی از این خودرو، 10 هزار و 650 کیلوگرم معادل 48 هزار و 672 عدد تخم‌مرغ غیرقابل مصرف توسط ماموران انتظامی کشف شد. سرهنگ مهدی‌زاده با بیان اینکه ارزش تقریبی تخم‌مرغ‌های کشف شده 146 میلیون و 16 هزار ریال برآورد شده است، بیان داشت: ماموران راننده 32 ساله این خودرو را به همراه تخم‌مرغ‌های کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره دامپزشکی شهرستان دادند.

 مسمومیت 60 دانش‌آموز
همدان- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: 60 نفر از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در رقابت‌های ورزشی دچار مسمومیت غذایی جزیی شده بودند که بیشتر آنان بدون انتقال به بیمارستان در محل اسکان درمان شدند.
دکتر حبیب معصومی افزود: 10 نفر از این دانش‌آموزان به بیمارستان منتقل و درمان شدند. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پس از صرف ناهار در چهارشنبه گذشته دچار مسمومیت شدند، گفت: 50 نفر از دانش‌آموزان توسط تیم بهداشتی مستقر در محل به طور سرپایی درمان شدند و تنها 10 دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند. معصومی اضافه کرد: این دانش‌آموزان نیز پس از دریافت درمان‌های تکمیلی از بیمارستان ترخیص شدند و هم‌اکنون مشکلی برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.

کالای قاچاق به مقصد نرسید
کرمان- ایرنا: فرمانده انتظامی سیرجان از کشف محموله کالای قاچاق در این شهرستان به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد گفت: این محموله قاچاق از یک دستگاه تریلر کانتینردار توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی سیرجان کشف و توقیف شد.وی گفت: محموله کشف شده شامل 3 تن البسه خارجی بوده و در این رابطه یک نفر متهم برای طی مراحل قضایی دستگیر شده است.

تصادف خونین
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرماندهی انتظامی کرمان گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در محور «باغین- جوپار» ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ «علی کشاورزی» افزود: با حضور پلیس در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودرو پژو 405 با 13 سرنشین با یک دستگاه کامیونت و سپس با یک پژو 405 برخورد کرده است. وی تصریح کرد: در این حادثه 3 تن از سرنشینان پژو جان خود را از دست داده و 10 نفر دیگر نیز مجروح شده و راننده آن نیز از صحنه متواری شد که مجروحان حادثه توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان پلیس راه تجاوز به چپ سواری پژو حامل 13 سرنشین علت وقوع این حادثه بوده است.

آتش دشمنی دامنگیر پژو شد
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر آتش‌سوزی یک دستگاه سواری پژو در شهرستان «گلپایگان» بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسین بساطی افزود: ماموران متوجه شدند خودرو به صورت عمدی دچار آتش‌سوزی شده که شناسایی و دستگیری عامل آن در دستور کار قرار گرفت.
این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی عامل آتش‌سوزی شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ بساطی افزود: فرد دستگیرشده در بازجوئی به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را خصومت شخصی با صاحب خودرو دانست. فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان افزود: متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد.

انحراف به چپ مرگبار
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه لرستان گفت: تصادف در کیلومتر 37 محور خرم‌آباد - کوهدشت تعداد 4 نفر کشته و دو زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ مرتضی چقلوند افزود: این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون ایسوزو و یک دستگاه سواری پراید رخ داد. کارشناس پلیس راه استان لرستان علت تصادف را انحراف به چپ کامیون ایسوزو اعلام کرد.

انفجار به دلیل نشت گاز
سرویس شهرستان‌ها: انفجار گاز در یک واحد مسکونی علی‌آباد کتول منزلی را به آتش کشید.
فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول با بیان این مطلب گفت: پس از اعلام وقوع حادثه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ماموران به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ «علی‌اکبر اژدری» گفت: در این حادثه که به دلیل نشت و انفجار گاز به وقوع پیوست 3 نفر از اعضای یک خانواده از 40 تا 90 درصد دچار سوختگی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

دستگیری هکر تلگرام
اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تلگرام وی را هک کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» افزود: شاکی اظهار داشت؛ فرد هکر علاوه بر نفوذ به تلگرام و دسترسی به پیام‌ها و تصاویر شخصی اقدام به ارسال پیام برای دوستان و اقوام نیز کرده است. این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه این فرد در پیام‌های متعددی از اقوام و دوستان شاکی تقاضای پول کرده و شماره حساب نیز به آنها داده، بیان داشت: با بررسی‌ها و اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ کریمی افزود: متهم هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس فتا روبرو شد، صراحتا به بزه انتسابی اعتراف کرد.

کشف 25 تن برنج
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی کالیکش گفت: ماموران ایست و بازرسی تنگراه حین کنترل خودروهای عبوری موفق به توقیف تریلر حامل 25 تن برنج فاقد مجوز شدند. سرهنگ «غلام رضایی» گفت؛ ارزش ریالی این مقدار برنج فاقد مجوز بیش از یک میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.وی خاطرنشان کرد: در همین راستا راننده خودرو دستگیر و برنج کشف شده پس از صورتجلسه تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

حمل انباری هروئین
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان، گفت: مأموران ایستگاه بازرسی این شهرستان در بازرسی از یک مسافر اتوبوس که از «زاهدان» عازم «اصفهان» بود 400 گرم هروئین را از معده وی کشف کردند.
سرهنگ «سیدرضا صادقیان» افزود: متهم این مواد مخدر کشف شده را در 43 بسته کوچک در معده خود جاساز کرده بود که توسط مأموران پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان اردکان یادآور شد: متهم با دستور مقام قضائی، روانه زندان شد.

آخرین خواب راننده
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان گیلان اظهار داشت: در واژگونی یک دستگاه پژو 206 در محور انزلی- رضوانشهر، 2 سرنشین زن این خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند. سرهنگ مهیار رستگار سن جان باختگان را 25 و 35 ساله اعلام کرد و افزود: راننده پژو 206 که مردی 25 ساله است مجروح و به بیمارستان شهید بهشتی انزلی انتقال یافت. به گفته وی علت این تصادف رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خواب آلودگی راننده بود.

گازوئیل قاچاق در شهر ماند
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بوئین‌زهرا اظهار داشت: مأموران یگان امداد این شهرستان در حین کنترل محورهای مواصلاتی در خروجی شهر به یک دستگاه تریلر نفت‌کش مشکوک و خودرو را متوقف کردند. سرهنگ حسین علیان نژاد ادامه داد: در بازرسی مأموران از این کامیون مقدار 25 هزار لیتر سوخت کشف شد. فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا تصریح کرد: با حضور کارشناسان شرکت نفت مشخص شد که سوخت به صورت قاچاق در حال حمل بوده که در این زمینه پرونده مقدماتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل نماینده شرکت نفت شد.

جاسازی تریاک در پژو
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در پی اطلاع از فعالیت 2 قاچاقچی 45 و 50 ساله در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر، در عملیاتی خودروی پژو پارس این قاچاقچیان را در شهرستان رشت متوقف و پس از بازرسی خودرو، 16 کیلوگرم تریاک را که در درب این خودرو جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند. سرهنگ احدی افزود: قاچاقچیان پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.