kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱

کوتاه اقتصادی



* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید لطیفی، شهر قدس، دکتر حسابی از تاریخ 6 شهریور ماه آغاز می‌شود.به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید لطیفی با پیش شماره‌های 2675، 2691، 2293 الی 2298 در محدوده گلستان پنجم، شهید ضابطی، بن بست هدی و در مرکز مخابرات شهر قدس با پیش  شماره‌های 4681 الی 4689 در محدوده بلوار شهرداری شمالی- سردار جنگل، رضوان 4 و در مرکز مخابرات دکتر حسابی با پیش شماره‌های 6510، 6511، 6514 الی 6517، 6519، 6559، 3961 در محدوده مرکز حداکثر به مدت 3 روز با اختلال همراه است.
* رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اهمیت تعامل شهرداری کلانشهرها با بانک شهر تصریح کرد: این بانک می‌تواند پشتیبان خوبی در اجرای پروژه‌های عمرانی برای شهرداری‌ها باشد و در شهر قم با حمایت بانک شهر همه پروژه‌ها فعال هستند. ولی‌اله بیاتی با اشاره به استفاده از تسهیلات بانک شهر برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی گفت: سال 93 پروژه مترو قم به طول 7/14کیلومتر به دلیل مشکلات مالی در آستانه تعطیلی بود که با ارائه تسهیلات 500میلیارد ریالی بانک شهر اجرای این پروژه با سرعت ادامه یافت. رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این ‌که تعامل بانک شهر و شهرداری، امکان کسب موفقیت‌ها را بیشتر می‌کند، افزود: در دو سال اخیر پورزرندی و اعضای هیات‌مدیره این بانک سفرهای متعددی به این شهر داشتند و بسیاری از مشکلات در این جلسات مطرح و پیگیری شد و قطعاً این تعامل می‌تواند همواره گسترش یابد .بیاتی در ادامه با اشاره به استقبال شهروندان استان قم از پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر گفت: با توجه به این استقبال سعی کردیم مکان‌های بسیار مناسبی برای استقرار شهرنت‌ها اختصاص دهیم تا هم مدیریت شهری و هم شهروندان از آن منتفع شوند. وی، نقش بانک شهر را در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف نظارتی دریافت می‌شود، رضایتمندی و تعامل خوبی بین مردم و مدیریت شهری وجود دارد که بخش عمده‌ای از این رضایت به دلیل کمک‌های بانک شهر است. بیاتی، ثبات مدیریت در بانک شهر را از دلایل عمده موفقیت در این بانک و سبب ساز ارتقاء آن دانست و افزود: این بانک، بانک شهروندان است و بانک شهر متصل به خدماتیست که شهرداری‌ها به شهروندان می‌دهد و می‌تواند با برنامه‌ریزی بلند مدت به رتبه اول و دوم در جمع بانک‌های کشور برسد.
* براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مردادماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهی به مردادماه 1394 معادل 8.9 درصد است. خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1390 به شرح زیر است:شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مردادماه 1395 به عدد 245/5 رسید که نسبت به ماه قبل 1/1 درصد افزایش یافت.شاخص مذکور در مردادماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 9/4 درصد افزایش داشته است