kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

اعتراض مضحک عفو بین‌الملل به اعدام تروریست‌های داعش در عراق!

عفو بین الملل در اقدامی مضحک به اعدام تروریست‌های داعش که در جنایت اسپایکر حضور داشتند اعتراض کرده است!


اخیرا حکم اعدام ۳۶ نفر از محکومان داعشی جنایت وحشیانه «اسپایکر» عراق با حضور خانواده‌های قربانیان و وزیر دادگستری این کشور اجرا شد. تروریست‌های جنایت اسپایکر در سال 2014 بیش از 1700 جوان عراقی را اعدام کردند. اما در برابر اعدام تروریست های داعش، عفو بین الملل در اقدامی شتاب زده و مضحک نسبت به این اعدام ها اعتراض کرد. به گزارش ایرنا، عفو بین الملل در حالی به این اعدام ها اعتراض کرده که مادران اسپایکر هنوز در هر فرصتی در طول هفته و در گرمای 50 درجه در خیابان های بغداد تجمع می کنند تا ردی از فرزندان خود بیابند، اما عفو بین الملل آنها را هنوز ندیده است.
 براساس گزارش رسانه های عراقی، «دونتیلا رویرا» مشاور عفو بین الملل در امور بحران ها، ادعا کرده که اعدام‌ها داعشی‌ها تحت فشارهای سیاسی صورت گرفته است، موضع‌گیری عفو بین الملل در قبال اعدامی هایی که در عملیات تروریستی عراق دست داشته اند، در حالی است که عراقی‌ها اعتقاد دارند، این سازمان همچنان در مقابل جنایات داعش تحرکی از خود نشان نمی‌دهد.
خبر عجیب دیگر در مورد عراق این که یک کودک انتحاری که به تازگی در کرکوک توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود فاش  کرده است داعش 50 کودک بین 8 تا 15 سال را آموزش داده و تربیت کرده تا علیه مقرهای نظامی، مساجد و حسینیه ها، عملیات انتحاری انجام دهند.  همچنین در صحنه میدانی پس از آنکه نیروهای مسلح عراق از آزادی شهر راهبردی القیاره که دروازه موصل محسوب می شود خبر دادند، درگیری ها برای پاکسازی کامل این شهر همچنان ادامه دارد. با وجود پاکسازی 90 درصدی شهر القیاره، درگیری‌هایی در محور شمالی شهر و مناطق آلوده ادامه دارد. در همین ارتباط گروهی از نیروهای بسیج مردمی در ادامه عملیات پاکسازی مناطق حومه شهر موفق شدند روستای النورات و خانه‌های سازمانی وابسته به پالایشگاه القیاره را به طورکامل پاکسازی کنند.