kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز پزشک:

تا پایان سال به رشد 5 درصد می‌رسیم

رئیس جمهوری در مراسم گرامیداشت روز پزشک گفت تا پایان سال به رشد 5 درصد می‌رسیم.




به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پزشک که با حضور جامعه پزشکان در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: یک جا به پزشک و یک جا به هنرمند بی‌احترامی می‌شود، یک جا که کنسرتی می‌خواهد برگزار شود، مجلس قانونگذاری ایجاد می‌شود.
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ما مجلس شورای اسلامی داریم، هر کسی صبح بلند شد و یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانونگذاری کند. وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد.
روحانی همچنین اظهار داشت: اگر قانونی می‌خواهد، وضع شود نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کنند و آن را شورای نگهبان تایید می‌کند و پس از آن ابلاغ و عملیاتی می‌شود اما قبل از سیر قانونی، بی‌قانونی خوب نیست. بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است، ما قانون و مقررات داریم و به آن افتخار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این کشور، کشور قانون است، گفت: در کلمات امام خمینی(ره) نگاه کنید، دهها و صدها بار تاکید شده که حکومت اسلامی حکومت قانون است.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر قانون مورد بی‌احترامی قرار گیرد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
روحانی ادامه داد: باید به هنرمندان، پزشکان، اساتید دانشگاه و دیپلمات هایمان احترام بگذاریم، از هر جمله و کلامی در رسانه‌ها استفاده نکنیم. احترام و اخلاق به نفع ما و جامعه است.
وی همچنین گفت: گاهی از برخی امور در جامعه بسیار متاسف می‌شوم، ما نقد غیرمنصفانه دولت را کم کم تحمل کردیم و به آن عادت می‌کنیم و وقتی هم یک روز حرف بد در رسانه‌‌ای نوشته نمی‌شود، تعجب می‌کنیم.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در جامعه بزرگ ما اگر احترام اقشاری که دارای احترام هستند، خدشه‌دار شد زندگی مردم خدشه‌دار می‌شود. مگر می‌شود در جامعه‌ای درباره دیپلمات‌های دلسوزی که 30 ماه شبانه روز برای کشور تلاش کردند، «آدم همینجور دهانش را باز کند و هر لفظ و لغتی به کار ببرد»؟
برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرد
رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: قیمت نفت در شرایط تحریم به کمتر از 30 دلار کاهش یافت، کشورهای مختلف هم دچار مشکلات بسیار شدند که یا رشد اقتصادی آنها بسیار پایین آمد یا منفی شد اما ما در شرایط سخت توانستیم تورم را کاهش دهیم و رشد اقتصادی نیز منفی نشد.
روحانی با بیان اینکه سه ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور 4/4 درصد بود، خاطرنشان کرد: رشد صنعت 8/8 درصد است، حرکت خوبی شروع شده و پیش بینی ما تا پایان امسال رشد 5 درصد است.
وی خطاب به جامعه پزشکی تاکید کرد شما می‌توانید قضاوت کنید که پس از برجام آیا تجهیزات پزشکی یا دارو راحت‌تر به دست می‌آید یا سخت تر،آیا ارتباطات دارو سازهای ایرانی با بخش‌های داروسازی خارجی بهتر شده یا دشوارتر.
رئیس قوه مجریه تاکید کرد: حداقل نکته‌ای که می‌توان گفت این است که برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرد. علاوه بر اینکه در بخش‌های دیگر سبب عزت مردم شد.