kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
سردار نقدی اعلام کرد

اعتراف جاسوسان آمریکایی دستگیر شده به تلاش برای سرد کردن کانون مساجد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اسناد معتبری از اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده در ایران داریم که برای سرد کردن کانون مساجد برنامه‌ریزی و توطئه کرده‌اند و با کمک نفوذی‌ها این کار را انجام داده‌اند.



سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین جشنواره برترین‌های مساجد استان تهران، که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه سید الشهدا(ع) برگزار شد، گفت: آنجایی که همه آحاد جامعه گردهم می‌آیند و پیوند انسان با خدا و دیگران صورت می‌پذیرد مسجد است. مسجد کانون اصلی ارتباط با خدا و ارتباط با دیگر مؤمنین است.
وی تصریح کرد: مسجد پر رونق و پرجمعیت در محله، جامعه‌ای با صفا، امن، آرام و تعالی بخش را ایجاد می‌کند، در حالی که در محله‌هایی که مسجدی نیست یا مسجدش بی‌رونق و کم‌جمعیت است، جامعه‌ای گسسته و پر مشکل خواهد بود و کسی به فکر حل مشکلات آن نیست.
نقدی با بیان اینکه دشمنان اسلام اصل مبارزه با مسجد برای حذف اسلام در دستور کار قرار داده، خاطرنشان کرد: امروز سالروز آتش زدن مسجد‌الاقصی به دست صهیونیست‌ها است، صهیونیست‌ها مدت‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف برای تخریب مساجد تلاش کرده و می‌کنند، چرا که همین مساجد است که سبب شده مسلمانان فلسطین سر پا ایستاده و هویت خودشان را حفظ کنند.
وی به تخریب مساجد توسط استکبار و ایادی آن اشاره کرد و گفت: استکبار به رهبری آمریکا در جایی که می‌تواند مسجد را ویران می‌کند و آنجا که دستش نمی‌رسد سعی می‌کند مسجد را از ارزش‌های اصیل تهی کند و آثار اجتماعی مسجد را از بین برده و تبدیل به یک عبادتگاه فردی کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تخریب و آتش زدن مساجد در بوسنی و هرزگوین، غزه، یمن، سوریه و... را مشهود دانست و افزود: برای تهی کردن مسجد از ارزش‌ها، توطئه دشمن مشهود نیست؛ اسناد معتبری از اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده در ایران داریم که برای سرد کردن کانون مساجد برنامه‌ریزی و توطئه کرده‌اند و با کمک نفوذی‌ها این کار را انجام داده اند.
به گزارش فارس وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد مساجد کانون حل مسائل اجتماعی و فرهنگی نباشد، گفت: تحصیل و مدرسه در بطن مساجد بود و کسانی که با هدایت دشمنان اسلام و با الگوگیری از غرب، مدارس را از مساجد جدا کردند، مسیر جامعه را تغییر داده و بارزترین نتیجه اش امروز ترویج علوم انسانی غربی و انحراف افکار و اعتقادات در جامعه ما است. نقدی در پایان تاکید کرد: عوامل نفوذی دشمنان اسلام  و انقلاب، سعی دارند پیشرفت فرهنگی را در مؤسسات دیگری خارج از مساجد تعریف شود و برای این تلاش زیادی می‌کنند.