kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

پایان المپیک و لزوم ساماندهی مدیریت ورزش(ضربه آزاد)



سرویس ورزشی-
ورزش ما هر جا موفق بوده، حتما یکی از دلایل اصلی آن، وجود مدیر و مدیران توانمند، متعهد و با پرنسیب مدیریتی بوده و هر جا ضربه خورده، بدون تردید یکی از علت‌های اصلی آن، فقدان مدیرانی با خصوصیات ذکر شده فوق بوده است.
مدیران ارشد و شخص وزیر محترم، اگر آن چنان که بارها گفته‌اند - و البته گام‌هایی هم برداشته‌اند - قصد سروسامان دادن به اوضاع ورزش و اصلاح خرابی‌های آن و مبارزه با پلشتی‌ها و اسراف و سوءاستفاده‌ها و سایر عوامل ویرانگر و دخیل در آن را دارند، باید فکری اساسی به حال «مدیریت ورزش»، نمایند.
قبلا هم نوشته‌ایم و امروز هم می‌نویسیم و تا جان در بدن داریم و فرصت نوشتن داشته باشیم، خواهیم نوشت که ورزش مال مردم است و ارث پدری هیچ فرد و باند و حزب و جریانی نیست، اگر کسی به اسم مدیر می‌تواند به وظایف مدیریتی خود به درستی عمل کند، فبهاالمراد، باید او را ابقاکرد، در جایگاه خود تثبیت کرد و حمایت نمود و اگر هم کسی عنوان مدیریت را در این و آن فدراسیون و سازمان ورزشی یدک می‌کشد، اما لیاقت و توانایی این عنوان را ندارد و آن تشکیلات را به دکان کاسبی خود تبدیل کرده است بی‌تعارف و بدون معطلی عذرش را بخواهید و حکم عزلش را صادر نمائید که بازی با سرمایه و عمر مردم که «حق‌الناس» باشد، گناهی نابخشودنی است.
برای این کار هم دیگر با پایان المپیک وقت آن رسیده که حرکت‌های جدی شروع شود و مدیریت ورزش را از مقطع کنونی برای چهار سال بعد و المپیک آینده سامان دهیم و اصلاح کنیم. گام اول هم به گمان ما باید از مدیران نزدیک و ارشد ورزش که نزدیک به سه سال است در کنار وزیر محترم ورزش نقش معاون و مشاور ایشان را بازی می‌کنند و بعضا هم در شعار با وزیر محترم و برنامه‌های ایشان همنوا هستند و همراهی نشان می‌دهند، اما در عمل با جریانات مخرب و سوءاستفاده‌چی و اختاپوسی ورزش همکاری و حشر و نشر دارند، شروع شود.