kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

همراه با کاروان ورزشی ایران در المپیک



نتایج کامل ورزشکاران ایرانی
در روز شانزدهم(آخر) المپیک
*کشتی آزاد: میثم نصیری آزادکار وزن 65 کیلوگرم پس از شکست در نخستین کشتی برابر حریف بلغاری از دور مسابقات حذف شد.
*کشتی آزاد: رضا یزدانی آزادکار وزن 97 کیلوگرم در کشتی اول برابر حریف ترکیه‌ای به برتری رسید. او در کشتی دوم مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا به گروه شانس مجدد برود. یزدانی در کشتی سوم با نتیجه 5 بر 2 مقابل حریف لهستانی به برتری رسید. او در کشتی آخرش با ضربه فنی برابر حریف ازبکستانی شکست خورد تا وداع تلخی با المپیک داشته باشد.
*دوومیدانی: محمد جعفر مرادی در دوی ماراتن رتبه‌ای بهتر از 129 بدست نیاورد.
گلایه‌های فدراسیون کشتی
در نامه رسمی به لالوویچ
فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای رسمی به نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی نسبت به شرایط ناخوشایند حاکم بر داوری کشتی در المپیک، و به‌ویژه ناداوری در دیدار رضا یزدانی و ختاگ گازیموف آذربایجانی اعتراض کرد. در نامه خادم آمده است: قطعا یکی از اهداف کمیته بین‌المللی المپیک از برگزاری مسابقات المپیک، ترویج روح جوانمردی است، اما متاسفانه در جریان برگزاری رقابت‌های کشتی المپیک شاهد ناداوری‌هایی هستیم که با روح المپیک در تضاد است. متاسفانه مافیای داوری با محوریت برخی کشورها، باعث زیر سوال رفتن عدالت در ورزش پهلوانی کشتی می‌گردد.قضاوت ناعادلانه در مسابقه رضا یزدانی از ایران و گازیموف از آذربایجان در وزن ٩٧ کیلوگرم این مسابقات، حق ‌خوری آشکارا در برخی مسابقات از جمله نمایندگان ازبکستان و پورتوریکو در وزن ۶۵ کیلوگرم نمونه‌های خوبی از این شرایط ناخوشایند است.آقای رئیس قطعا محرومیت احتمالی داوران وابسته به مافیای مذکور، دردی را از کشتی‌گیر شکست خورده و کشورش دوا نمی‌کند. آقای لالوویچ شما در میان کشتی‌گیران، مربیان و به‌طور کلی بدنه خانواده کشتی در جهان نیستید. ما با آنها زندگی می‌کنیم. بسیار متاسفیم که بگوییم بسیاری از کشتی‌گیران و مربیان حاضر در المپیک، در خلال مسابقات بارها اعتراف می‌کردند که با وجود مافیای داوری در کشتی جهان، حذف کشتی از المپیک بدون دلیل هم نیست.آقای لالوویچ، خیلی رنج‌آور است که حق ورزشکارت علناً خورده شود و قدرت دفاع از او را نداشته باشی.... جناب آقای لالوویچ، بدینوسیله فدراسیون کشتی ایران، اعتراض رسمی خود را به نحوه قضاوت داوران به ویژه رئیس تشک که دارای سابقه سوءداوری در خصوص کشتی سعید عبدولی در بازی‌های آسیایی ٢٠١٤ و محرومیت شش ماهه نیز می‌باشد، به مسابقه میان کشتی‌گیران ایران و آذربایجان در وزن ٩٧ کیلوگرم اعلام می‌دارد. لطفا دستور فرمایید بررسی‌های لازم صورت گیرد.
هاشمی: پیش بینی 12 مدال را کرده بودیم
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما در این دوره به لحاظ سهمیه با تعداد ورزشکاران خوبی شرکت کردیم و توانستیم در رشته تیمی برای نخستین بار در والیبال ورزشکاران خود را در المپیک داشته باشیم. در بحث مدال‌آوری از قبل هم تمام مباحث کارشناسی شده از طرف جامعه ورزش گفته شده که در سه رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری قطعا مدال خواهیم داشت که از این سه رشته بیشترین سهم متعلق به کشتی است که ما در کشتی آزاد یک طلا، یک نقره و یک برنز داشتیم و در فرنگی دو برنز. در وزنه‌برداری دو طلا گرفتیم و در تکواندو هم یک برنز توسط کیمیا علیزاده گرفتیم. هاشمی افزود: واقعیت این است که پیش‌بینی بدنه ورزش که برگرفته از نقطه نظرات خود فدراسیون‌ها بود ۱۲ مدال را پیش‌بینی کردیم که ما ۸ مدال گرفتیم و ۷۰ درصد پیش‌بینی ما محقق شد و براساس پیش‌بینی ۴ مدال کمتر گرفتیم.
تقدیر ویژه از فغانی و تیم داوری‌اش
علیرضا فغانی داور ایرانی توانست مزد قضاوت‌های خوب خود را در طول بازیهای المپیک بگیرد و دیدار نهایی این رقابت‌ها را قضاوت کند. عملکرد خوب این داور ایرانی و تیمش باعث شد تا کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک ایران اعلام کند که به محض بازگشت به ایران قصد دارد تقدیر ویژه‌ای از این داور ایرانی و کمک‌هایش داشته باشد.
اشک‌های عبدولی و علیزاده
در بین تصاویر ناراحت‌کننده المپیک ریو
بازی‌های المپیک تابستانی ریو به پایان  رسید و در نهایت این رقابت‌ها با صدرنشینی آمریکا در جدول توزیع مدال‌ها خاتمه یافت.  در همین رابطه پایگاه اینترنتی یو اس‌ای تودی در گزارشی عکس‌های غم‌انگیز و ناراحت کننده‌ای از المپیک ریو را منتشر کرد که در آن ناراحتی سعید عبدولی و اشک‌های او بعد از باخت به مارک مادسن دانمارکی و همچنین شکست نزدیک کیمیا علیزاده برابر تکواندوکار اسپانیایی در بین سوژه این سایت اینترنتی قرار گرفت.
دادگاه حکمیت ورزش اعتراض بهداد سلیمی را رد کرد
کمیته ملی المپیک ایران بعد از قضاوت بحث‌برانگیز داوران علیه آن‌ها به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرد. در نهایت این دادگاه رای خود را درباره این موضوع اعلام کرد. بر مبنای رای اعلام شده دادگاه عالی ورزش اعتراض طرف ایرانی را رد کرد و تصریح کرد تصمیمات داوری دراین دادگاه قابل اعتراض نیست.