kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

اخبار کوتاه


پاسخ منفی ایران به درخواست رسمی آمریکا
به گزارش فارس علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد ارتش در سالن همایش‌های اداره فناوری اطلاعات این ستاد برگزار شد، گفت: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبرو شد.

به بدعهدی  آمریکا پاسخ انقلابی می‌دهیم  
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره بدعهدی آمریکایی‌ها، اظهار کرد: اگر غربی‌ها و به ‌ویژه آمریکایی‌ها به بدعهدی‌های خود ادامه بدهند با موضع‌گیری مقتدرانه و انقلابی ایران مواجه می‌شوند.
وی به طرح مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر ممانعت از خرید آب‌سنگین و همچنین ممانعت فروش هواپیما به کشورمان اشاره و تصریح کرد: بعد از برجام بدعهدی آمریکایی‌ها آشکارتر شده است.

احتمال رفتن روحانی به دور دوم
سهیلا مدارایی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با تسنیم درباره مطالبه تغییر وزرا که اخیراً توسط اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، تصریح کرد: باید این اتفاق بیفتد و اگر این کار انجام نشود احتمال رفتن روحانی به دور دوم زیاد است. هرچند مردم با اصلاح‌طلبان هستند اما جوانان اصلاح‌طلب دلسرد شده‌اند. اگر روحانی در کابینه تغییر و تحول ایجاد نکند، دلسردی محض بین جوانان اصلاح‌طلب شکل می‌گیرد.

هدف از پروژه نفوذ حذف روحیه انقلابی‌گری مسئولان
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به حفظ روحیه انقلابی‌گری نمایندگان مجلس گفت: در برجام متاسفانه از روحیه التماسی استفاده کردیم که نتیجه آن را امروز ملت به خوبی می‌بیند که چقدر آمریکایی‌ها گستاخانه به اموال ایران دست‌ درازی کرده و زیر تعهدات خود می‌زنند. اگر دستگاه دیپلماسی کشور روحیه انقلابی‌گری خود را حفظ می‌کرد الان با این همه جسارت آمریکاییها و غربی‌ها مواجه نبودیم.

برنج تا ماه آینده ارزان می‌شود
به گزارش فارس محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه مهار قیمت کالاهای اساسی در جریان است گفت: برنج‌های داخلی تا ماه آینده وارد بازار می‌شود که همین عرضه فراوان قیمت برنج را در بازار تعدیل می‌کند. وی با اشاره به تصویب لایحه برنامه ششم توسعه درکمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: مطالبات گندم‌کاران و بازنشستگان کشور به زودی پرداخت خواهد شد.