kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
لاریجانی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات :

تنها سرویس اطلاعاتی ایران می‌تواند در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قد علم کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر تنها نیروهای مسلح و سرویس اطلاعاتی ایران توانایی دارند، که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قد علم کنند




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی  رئیس جمهور کشورمان عصر چهارشنبه در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، گفت: هدف از تلاش مجموعه اطلاعاتی و امنیتی کشور حراست از آرامش و احساس امنیت آحاد مردم است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی رعایت اعتدال را ضرورت کار اطلاعاتی برشمرد و تأکید کرد: افراط و تفریط در کار اطلاعاتی هم مثل هر کار دیگری زیانبار است. هم باید نسبت به هرگونه نفوذ و سوء استفاده از موقعیت‌ها هوشیار و حساس بود و هم نباید راه‌های استفاده کامل و مفید از فرصت‌های روابط علمی و اقتصادی را بست.
رئیس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله برجام پرداخت و افزود: بدخواهان جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای دو هدف را داشتند. اول آنکه از ادامه راه در دانش و فناوری هسته‌ای جلوگیری کنند و دوم آنکه با اعمال فشار به این بهانه، به اعتماد و دلبستگی مردم به نظام لطمه بزنند.
روحانی ادامه داد: البته بدخواهان با توفیق در برجام در هر دو هدف ناکام ماندند. امروز ما با هدایت رهبر انقلاب و حمایت مردم هم در دانش، فناوری و بازار جهانی انرژی هسته‌ای حضور خود را تثبیت کرده‌ایم و هم به پشتوانه حمایت و اعتماد مردم از این حرکت، بر انسجام ملی و اعتماد عمومی به کارآمدی نظام افزوده‌ایم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد که وزارت اطلاعات همچنانکه در مسیر تحقق برجام نقش داشت، باید در بهره‌گیری اقتصادی از نتایج برجام هم نقش‌آفرینی کند.
روحانی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات که برای امنیت و اعتلای نظام و کشور از اندیشه و جان خود مایه می‌گذارند، تأکید کرد: سرعت در اطلاع، دقت در تحلیل و قدرت پیش‌بینی، لازمه موفقیت وزارت اطلاعات، بویژه در بخش خارجی است.
وزارت اطلاعات
 وارد کار اصلی خود شده است
همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در این همایش ، ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: کار شما بسیار ارزشمند است چرا که در راستای حفظ نظام فعالیت می‌کنید و البته مخاطراتی را برای شما به همراه دارد، که از چشم مسئولین پوشیده نیست.
وی فعالیت وزارت اطلاعات طی چند سال گذشته به ویژه در عرصه اطلاعات خارجی را مثبت ارزیابی کرده و تحرک در این زمینه را چشمگیر دانست و ادامه داد:وزارت اطلاعات در بحث آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور، همچنین در بخش هسته‌ای نقش خود را به خوبی ایفا کرد و همه این‌ها نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات وارد کار اصلی خود شده است.
رئیس قوه مقننه سپس به ارائه تحلیل خود از شرایط روز کشور در عرصه منطقه و جهان پرداخت و عنوان کرد: یکی از جریاناتی که طی سال‌های گذشته در خاورمیانه به وجود آمده  از بین رفتن و درگیر شدن ارتش‌ کشورهای منطقه همانند عراق، سوریه، پاکستان، ترکیه، مصر و... است، که این وضع به نفع رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: در حال حاضر تنها نیروهای مسلح و سرویس اطلاعاتی ایران توانایی دارند، که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قد علم کنند و این از یک سو مایه مباهات است و از جهت دیگر خطرناک.
لاریجانی پدیده شوم تروریسم که به شکل بی‌سابقه‌ای منطقه را دچار التهاب کرده، نگران‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: طبیعی است که در چنین شرایطی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به آنان کمک می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا، تصریح کرد: نداشتن درک درست رهبران آمریکا از شرایط منطقه یکی از معضلات موجود است، که موجب خسارت‌ زیادی به مسلمانان شده است.