kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

همراه با کاروان ورزشی ایران در المپیک


نتایج کامل ورزشکاران ایرانی
در روز دوازدهم المپیک
* قایقرانی روئینگ: عادل مجللی مقدم در مرحله مقدماتی کانوی تک نفره 200 متر، با کسب رتبه چهارم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در مرحله نیمه نهایی موفق نبود و نتوانست به فینال برسد.
* دوومیدانی: کاوه موسوی در پرتاب چکش نتوانست به مرحله نهایی  برسد و از دور مسابقات کنار رفت.
* تکواندو: فرزان عاشورزاده در نخستین مبارزه وزن 58 کیلوگرم برابر حریف مراکشی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد تا ناباورانه از المپیک خداحافظی کند.
* دوومیدانی: پژمان قلعه نویی در پرتاب چکش نتوانست به مرحله نهایی  برسد و از دور مسابقات کنار رفت.
* والیبال: تیم ملی والیبال در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ایتالیا شد و از دور مسابقات حذف گردید.
نتایج کامل ورزشکاران ایرانی
 در روز سیزدهم المپیک
* تکواندو: کیمیا علیزاده در وزن 57 کیلوگرم در نخستین مبارزه خود برابر حریف کروات به برتری 7 بر 6 دست یافت. علیزاده در مبارزه دوم با نتیجه 8 بر 7 مغلوب حریف اسپانیایی شد تا به گروه شانس مجدد برود. وی در مسابقه بعدی با نتیجه 14 بر 10 حریف تایلندی را شکست داد تا به مسابقه رده‌بندی برسد. علیزاده در آخرین مبارزه برابر ورزشکار سوئدی با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد تا نخستین بانوی ایران اسلامی باشد که به مدال باارزش برنز المپیک دست پیدا می‌کند.
بی‌باک: عاشورزاده به یک اتفاق باخت
بی‌باک مربی تیم ملی تکواندو بعد از شکست ناباورانه فرزان عاشورزاده که به سونامی تکواندوی جهان معروف است، گفت: این مبارزه اتفاق بود و در ثانیه‌های آخر امتیاز از دست داد و وقتی برای جبران فرزان نبود. فرزان نتوانست توانایی خود را نشان دهد و به نظرم اتفاق باعث این باخت بود. وی در ادامه افزود: شکست او ربطی به کم تجربگی نداشت زیرا تکواندوکاران ما کم میدان ندیده‌اند و مبارزاتی کردند که تجربه آن‌ها را بالا برده است.
وزیر ورزش: پاداش طلایی‌های المپیک را
به بهداد سلیمی می‌دهیم
محمود گودرزی وزیر ورزش گفت: اتفاقاتی که در وزنه‌برداری رخ داد و حق بهداد سلیمی ضایع شد، عقبه دارد. زمانی که قرار بود انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در ایران برگزار شود، تاماش آیان یک سری رفتارهایی داشت که ما به او گفتیم که اینچنین نکند. تاماش آیان ذهنیتی داشت که ما از او خواستیم رفتاری نکند که احساس کنیم می‌خواهد در انتخابات دخالت کند، به نظر من آن ذهنیت‌ها در اتفاقات دیشب دخیل بود. گودرزی درباره پرداخت پاداش به بهداد سلیمی نیز گفت: ما به اندازه طلایی‌هایمان به بهداد سلیمی پاداش می‌دهیم. برای مجتبی عابدینی نیز پاداشی تعیین و به او پرداخت می‌کنیم.
مرادی: می‌خواهم به خط پایان برسم
محمدجعفر مرادی دونده ماراتن کشورمان درباره مسابقه خود در المپیک 2016 ریو اظهار کرد: مسابقه من 31 مردادماه برگزار می‌شود و باید مسیری حدود 42 کیلومتر را بدوم. هدف اول من رسیدن به خط پایان است و نیم نگاهی هم به قرار گرفتن در میان 20 نفر برتر و همچنین شکستن رکورد ایران دارم.
لوزانو: ایتالیا شایسته پیروزی بود
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی ایران بعد از شکست برابر ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی المپیک گفت: ایتالیا شایسته پیروزی بود و به این خاطر به این تیم تبریک می‌گویم. باید این مسابقه را به دو بخش تقسیم کنیم. تا نیمه دوم ست دوم خیلی خوب بازی کردیم اما در بخش دیگری اشتباهات زیادی داشتیم. نه در دفاع، نه در اسپک و نه در دریافت عملکرد خوبی نداشتیم. لوزانو ادامه داد: ما در کل مسابقه‌ها عملکرد یکسانی داشتیم اما نتایجی که گرفتیم بستگی به قدرت تیم مقابل داشت. شکست‌هایی که خوردیم هم به خاطر عملکرد ما نبود بلکه به خاطر قدرت حریفان بود. در مرحله مقدماتی ما بهترین تیم در دفاع و یکی از بهترین تیم‌ها در دریافت توپ بودیم اما در حمله شرایط خوبی نداشتیم.
فغانی داور دیدار فینال فوتبال مردان المپیک
علیرضا فغانی، داور نامدار کشورمان به عنوان قاضی بازی نهایی فوتبال مردان المپیک انتخاب شد. به این ترتیب او به پاس قضاوت‌های خوب، مرغوب‌ترین بازی بخش فوتبال مردان یعنی جدال برزیل میزبان مقابل آلمان را قضاوت می‌کند. رضا سخندان به عنوان کمک اول و محمدرضا منصوری به عنوان کمک داور دوم، در این مسابقه حساس فغانی را همراهی خواهند کرد. برزیل در مرحله نیمه‌نهایی با پیروزی 6 بر صفر مقابل هندوراس به فینال رسید و در دیگر دیدار این مرحله نیز آلمان موفق شد 2 بر صفر نیجریه را شکست دهد و در دیدار نهایی مقابل برزیل قرار بگیرد. این دیدار ساعت یک بامداد روز یکشنبه در ورزشگاه ماراکانا برگزار خواهد شد.
یزدانی اولین فینالیست کشتی ایران در المپیک
در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2016 حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی وزن 74 کیلوگرم مقابل اوسربایف از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. یزدانی با این نتیجه اولین فینالیست کشتی ایران در المپیک 2016 لقب گرفت. یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل حریفی از هاییتی 10 بر صفر به برتری رسید. یزدانی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد سونر دمیرتاش از ترکیه را 7 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. دیگر نماینده کشتی آزاد ایران در روز نخست المپیک ریو، حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم بود که در مرحله نیمه نهایی مقابل ری هیگوچی از ژاپن که علی رغم جوانی و گمنامی بسیار خوب و جنگنده نشان داد در پایان با نتیجه 10 بر 5 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
خدابخشی با برد شروع کرد
سومین روز رقابت‌های تکواندوی المپیک با برگزاری دیدارهای وزن 80- کیلوگرم پیگیری شد و مهدی خدابخشی نماینده پرامید ایران دراین دسته در نخستین پیکار خود برابر میگوئل فررا از هندوراس قرار گرفت و این تکواندو کار کم نام و نشان که با سهمیه اهدایی فدراسیون جهانی به المپیک راه یافته بود را با نتیجه 13 بریک شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.