kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
وزیر راه و شهرسازی:

3 قطعه از آزادراه ارومیه - تبریز تا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: سه قطعه از آزادراه ارومیه - تبریز تا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


عباس آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: این سه قطعه بخش زیادی از این آزادراه را شامل می‌شود که افتتاح آن نقش زیادی در توسعه اقتصادی شمال غرب کشور دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن قطعه سوم پروژه آزادراه ارومیه - تبریز که مهم‌ترین قطعه آن نیز به شمار می‌رود، با اجرای دو دستگاه تونل به طول پنج کیلومتر با اثرگذاری در راستای کاهش 12 کیلومتری مسیر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: در پاییز امسال نیز 40 کیلومتر از این آزادراه که بخش قابل توجهی از عملیات ساخت آن به اجرا درآمده، افتتاح می‌شود که نخستین آزادراه این استان محسوب می‌شود. وی گفت: آذربایجان غربی جایگاه قابل توجهی در ترانزیت جاده‌ای دارد.
داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در بازدید وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت آزادراه ارومیه - تبریز گفت: طرح ملی ساخت این آزادراه به طول 125 کیلومتر 46 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
وی افزود: این آزادراه در پنج قطعه اجرایی می‌شود که تاکنون برای اجرای آن یک هزار و 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
30 کیلومتر بزرگراه و جاده اصلی، 50 کیلومتر راه روستایی و بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی به همراه 200 کیلومتر روکش آسفالت جاده‌‌های آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان آذربایجان‌غربی به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید که برای آنها بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این میزان روکش آسفالت جاده‌ای در پنج ماه نخست سال جاری اجرایی شده و برای اجرای آن در مجموع بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در آیین بهره‌برداری همزمان از این طرح‌ها گفت: وضعیت تلفات انسانی در جاده‌های این استان نامطلوب است و باید توجه ویژه‌ای برای کاهش مشکلات این بخش صورت گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر کاهش تلفات انسانی، بهبود وضعیت راه می‌تواند در رونق گردشگری آذربایجان غربی تاثیرگذار باشد و زمینه توسعه استان را فراهم کند.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های راهسازی زیادی در شمال و جنوب آذربایجان غربی در دست ساخت هستند که به اختصاص اعتبار نیاز دارند.