kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

المپیک ریو ۲۰۱۶


بولت: تلاش می‌کنم در کنار بزرگانی همچون پله و محمد علی قرار بگیرم
سریعترین مرد جهان می‌خواهد در کنار بزرگانی همچون پله و محمد علی قرار بگیرد.یوسین بولت سریع‌ترین مرد جهان بامداد امروز(جمعه) برای سومین‌بار پیاپی مدال طلا 200 متر المپیک را به دست آورد. دونده جامائیکایی با فاصله زیادی نسبت به دیگر حریفانش از خط پایان عبور کرد. بولت چند روز پیش نیز توانست سومین مدال طلایش را در دو 100 متر المپیک به دست آورد. سریع‌ترین مرد جهان پس از کسب مدال طلا 200 متر گفت: تلاش می‌کنم تا مثل یکی از بزرگان جهان ورزش همچون پله و محمد علی باشم.  امیدوارم پس از المپیک در این گروه قرار بگیرم. بولت افزود: دیگر چه مسابقه‌ای باید بدهم تا بگویم بزرگترین ورزشکار رشته دوومیدانی هستم. سریع‌ترین مرد جهان درباره سنگین بودن رقابت‌ها به شوخی گفت: در حال پیر شدن هستم. دونده جامائیکایی درباره هشت مدال طلای المپیک خود اظهار کرد: همه خاص هستند. رقابت‌های 200 متر را بیشتر از همه دوست دارم.بولت در پایان گفت: به احتمال فراوان المپیک ریو آخرین حضورم در این رقابت‌ها باشد.

جوانترین قهرمان المپیک کیست؟
کیان رن پس از پایان رقابت‌های سیزدهمین روز المپیک ریو با کسب مدال طلا به عنوان جوانترین ورزشکار قهرمان این بازی‌ها شناخته شد. عضو تیم شیرجه تیم چین با 15 سال و  180 روز این عنوان را به خود اختصاص داد.در مسابقات شیرجه 10 متر پس از رن , یاجی سی هموطنش و مگان بنفیتو کانادایی به ترتیب دوم و سوم شدند. رن همچنین سومین ورزشکار جوانی شد که در این رشته مدال طلا کسب کرده است. پیش از این مارجری گسترینک آمریکایی در المپیک برلین 1936  و فو مینکیسا چینی در بارسلونا 1992 با 13 سال سن قهرمان شیرجه شدند.

وزنه‌بردار قرقیزستانی، اولین دوپینگی المپیک ریو
تست دوپینگ وزنه‌بردار قرقیزستانی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز دست یافت، مثبت اعلام شد. «عزت آرتیکوف» وزنه‌بردار 22 ساله قرقیزستانی در دسته 69 کیلوگرم بازی‌های المپیک 2016 ریو پس از نمایندگان چین و ترکیه به مدال برنز دست یافت. پس از این رقابت از نفرات برتر دسته 69 کیلوگرم آزمایش دوپینگ گرفته و مشخص شد که آرتیکوف از مواد نیروزا استفاده کرده است. بر همین اساس مدال برنز از این ورزشکار دوپینگی پس گرفته شد تا به «لوئیز خاویر موسکرا» از کلمبیا که چهارم شده بود، تعلق پیدا کند. آرتیکوف نخستین ورزشکاری است که در المپیک 2016 تست دوپینگش مثبت اعلام می‌شود.

نیمار سریع‌ترین گل تاریخ المپیک را زد
کاپیتان تیم فوتبال المپیک برزیل سریع‌ترین گل تاریخ بازی‌های المپیک را به نام خود ثبت کرد. تیم فوتبال المپیک برزیل در مرحله نیمه نهایی بازی‌های 2016 ریو به مصاف هندوراس رفت و موفق شد با نتیجه6 بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی برسد. در ثانیه 15 این بازی نیمار، کاپیتان سلسائو موفق به گلزنی شد. این سریع‌ترین گل تاریخ مسابقات فوتبال المپیک بود که به نام مهاجم باشگاه بارسلونا به ثبت رسید.برزیل در فینال باید به مصاف آلمان برود و این فرصت را دارد که برای اولین بار در تاریخ به مقام قهرمانی المپیک برسد.

جریمه ۱۱ هزار دلاری شناگر آمریکایی به دلیل دروغ‌گویی
شناگر آمریکایی به دلیل دروغ‌گویی به پلیس برزیل در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو محکوم به پرداخت ۱۱ هزار دلار جریمه شد. دروغ شناگران آمریکایی به پلیس برزیل تبعات زیادی را برای خودشان و همچنین کشورشان به دنبال داشت. پس از آنکه مشخص شد چهار شناگر آمریکایی درباره حمله چند نفر به لباس پلیس به آنها دروغ گفته‌اند، مشکلاتی در مسیر خروج آنها از المپیک به وجود آمد که سرانجام این مسئله حل و فصل شد. یکی از این شناگران جیمی فیگن بود. این ورزشکار که در ماده 4 در 100 متر موفق به کسب مدال طلای المپیک ریو شد، مقرر شد که مبلغ 10 هزار و 800 دلار به یک موسسه خیریه در برزیل کمک کند تا بتواند گذرنامه خود را تحویل بگیرد. برنو ملاراگنو، وکیل فیگن گفت: پس از مشورت طولانی این توافق حاصل شد و فیگن 10 هزار و 800 دلار کمک کرد و بدین ترتیب آزادانه به آمریکا باز خواهد گشت.