kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

تشییع پیکرهای مطهر 2 شهید مدافع حرم در مشهد و شیراز

پیکرهای پاک دو شهید مدافع حرم در مشهد و شیراز تشییع و به خاک سپرده شدند.



به گزارش ایرنا، پیکر شهید محمد بخشی صبح پنجشنبه از مقابل حسینیه پیروان دین نبوی مشهد تا حرم رضوی با حضور مردم و جمعی از مسئولان تشییع شد. پیکر این شهید مدافع حرم پس از طواف به گرداگرد ضریح امام رئوف و اقامه نماز بر آن به بهشت رضا(ع) منتقل و در قطعه 15 در کنار دیگر شهیدان به خاک سپرده شد.
این شهید 47 ساله جمعی لشکر فاطمیون بود که در نبرد با گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه به شهادت رسید. از سوی دیگر مردم شیراز صبح پنجشنبه پیکر شهید مدافع حرم سلام اکبری را از حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) تشییع و در گلزار شهدای شهر به خاک سپردند.
چندی قبل سلام اکبری در نبرد با گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود.
جانباز قمی به همرزمان شهیدش پیوست
مراسم تشییع و خاکسپاری جانباز هشت سال دفاع مقدس با حضور استاندار قم و برخی مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم پیکر حاج صالح افراخته از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از طواف به گرداگرد ضریح کریمه اهل بیت(س) و اقامه نماز بر آن برای خاکسپاری به گلزار شهدای علی‌بن جعفر(ع) منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد. حاج‌عباس افراخته معروف به صالحی از سرداران و فرماندهان زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه رمضان بود که از آغاز فعالیت خود در سال 60، نقش به‌سزایی در عملیات‌های ویژه سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس داشت. در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم افراخته تعدادی از فرماندهان عالیرتبه سپاه حضور داشتند. این مرحوم به دلیل ابتلا به بیماری قلبی در بیمارستان ولیعصر(عج) درگذشت.