kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف 8 کیلو هروئین و شیشه
اراک - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: نزدیک به هشت کیلوگرم هروئین و مقداری شیشه در عملیات مأموران کلانتری 16 شهرستان اراک کشف شد. مصطفی ویسمه‌ای اظهار کرد: مأموران در تحقیقاتی مطلع شدند که فردی قصد دارد مقادیری موادمخدر صنعتی را در سطح شهرستان توزیع کند.
وی افزود: با اقدامات اجرایی مأموران انتظامی،  خودروی فرد مورد نظر در یکی از محلات شناسایی شد و در بازرسی از آن مقدار 7 کیلو و 980 گرم هروئین و 240 گرم شیشه کشف شد.

انهدام باند سارقان
اصفهان -خبرنگار کیهان:  فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک باند در زمینه سرقت وسایل نقلیه موضوع رسیدگی به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
سرهنگ «حسن یاردوستی»  افزود:  با انجام تحقیقات گسترده سرانجام هویت تعدادی از اعضای این باند شناسایی شد که در بررسی سوابق آنها مشخص شد متهمان از مجرمان دارای سوابق کیفری هستند.وی عنوان داشت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه آنان با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی  ضربتی وارد عمل شده و پنج مرد و یک زن را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد:  در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه یک عدد افشانه دفاع شخصی، یک رشته دستبند فلزی و یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.
«یاردوستی» با اشاره به اعترافات متهمان درخصوص سرقت وسایل نقلیه  خاطر نشان کرد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

گوشی مسافر قاچاق اتوبوس
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رودبار گفت ماموران این شهر هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف ساختند. سرهنگ علی رمضانی افزود:  ماموران در بازرسی از این اتوبوس  موفق شدند 243 دستگاه گوشی تلفن ‌همراه فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف و ضبط کنند.
وی ارزش ریالی گوشی‌های کشف شده را حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: راننده 40 ساله این خودرو پس از دستگیری با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

سرقت به شیوه تکدی‌گری
اصفهان -خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوانسار گفت: در پی اعلام یک مورد سرقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در یکی از محله‌های شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. سرهنگ ولی‌الله اروجی ادامه داد: تیمی از ماموران با تجربه سریعا به محل اعزام شدند و توانستند زن سارق به همراه سه نفر از همدستانش را در حالی که قصد فرار از صحنه را داشت دستگیر کنند.
وی اظهار داشت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این فرد به بهانه تکدی‌گری به منزل زنان سالخورده که به تنهایی زندگی می‌کردند مراجعه و پس از اینکه در را برایش باز می‌کردند به همراه سه نفر از همدستانش وارد منزل شده و اقدام به سرقت انگشتر یا طلاجات آنان کرده و متواری می‌شدند. سرهنگ اروجی با بیان اینکه تحقیقات بر روی این پرونده درخصوص کشف سایر سرقت‌های احتمالی آنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده‌ برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری در پارتی شبانه
شیراز - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر برگزاری دو مراسم پارتی شبانه در مناطق شمال شرقی شیراز، عملیاتی مشترک از سوی پلیس و یکی از سازمان‌ها اجرا شد و در آن 63 دختر و پسر نیمه‌عریان بازداشت شدند. سرهنگ یوسف ملک‌زاده افزود: در این دو مهمانی مختلط دختران و پسران به عنوان جشن تولد جمع شده بودند که پس از حضور پلیس، تمامی این افراد بازداشت و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

آتش بر دامن نخل‌ها
جیرفت - ایرنا: بخشدار مرکزی جیرفت گفت: بیش از 30 هکتار از باغ‌های بارور درختان خرما در بخش مرکزی جیرفت در آتش سوخت.
منصور نعمتی افزود: این آتش‌سوزی بر اثر بی‌احتیاطی  در آتش زدن ضایعات درختان خرما در نخلستان‌های دهستان خاتون‌آباد بخش  مرکزی و کنترل نکردن آتش روی داد و سبب سوختن بیش از 70 اصله نخل بارور شد.
وی گفت: بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از 5 ساعت تلاش بی‌وقفه ماموران آتش‌نشانی جیرفت و مردم منطقه، آتش خاموش شد.وی ادامه داد: خسارت دقیق این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده و دردست بررسی است.

امحای 3 تن کالای قاچاق
زنجان- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان گفت: 35 تن مواد دخانی و آرایشی بهداشتی قاچاق در این استان امحا شد. حاجیان با بیان اینکه مواد مزبور طی یک‌سال گذشته کشف شده بود تصریح کرد: ارزش ریالی این مواد 14 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده بود.

حمل تریاک با پژو 206
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران یگان تکاوری این استان حین انجام گشت‌زنی در جاده‌های خاکی امین‌آباد- اسفرجان در شهرستان شهرضا، به یک دستگاه پژو 206 مشکوک شده و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده بدون توجه به ایست مأمورین اقدام به فرار کرد.سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: با فرار خودرو مأموران به تعقیب آن پرداخته و پس از متوقف کردن و در بازرسی از خودرو مقدار 80 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: در این زمینه راننده خودرو دستگیر و به همراه مواد کشف شده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر شد.
حمل برنج بدون مدارک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی گالیکش گفت: مأموران ایست و بازرسی تنگراه حین کنترل محور ورودی و خروجی استان گلستان با مظنون شدن به دو دستگاه کامیون که حامل بار برنج بودند، به رانندگان دستور توقف دادند.
سرهنگ «غلام رضایی» افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد محموله هر دو کامیون فاقد مدارک لازم است لذا 43 تن برنج توقیف و تحویل مراجع ذیصلاح شد. وی گفت: رانندگان این کامیون‌ها دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

تصادف خونین
سنندج- خبرگزاری صدا و سیما:  در یک حادثه رانندگی که در کیلومتر 17 جاده سقز- مریوان بین دو خودرو پیکان و پژو 405 روی داد، 3 نفر از سرنشینان سواری پیکان که عضو یک خانواده بودند در دم کشته و 6 نفر هم بشدت مجروح شدند.به گفته فرمانده پلیس راه‌های استان کردستان، مجروحان به بیمارستان‌های امام خمینی سقز و بعثت سنندج اعزام شدند.سرهنگ حمیدرضا گوهری، گفت: سواری پژو از مریوان به سوی سقز در حال حرکت بوده و با سواری پیکان که از جاده فرعی روستای «کچل منگان» قصد داشت وارد جاده اصلی شود به شدت برخورد کرد.
علت این تصادف بی‌احتیاطی خودرو پیکان گزارش شده است.