kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

بی‌توجهی مردم کالیفرنیا به هشدار تخلیه منازل

با وجود گسترش آتش‌سوزی در مناطق جنگلی کالیفرنیا و هشدار مقامات مبنی بر تخلیه منازل، به نظر می‌رسد ساکنان این ایالت توجهی به هشدارهای امنیتی نمی‌کنند.



به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات محلی کالیفرنیا اعلام کردند آتش‌سوزی که در روزهای اخیر در مناطق جنگلی این ایالت شروع شده و به سرعت در حال گسترش است یکی از خطرناک‌ترین آتش‌سوزی‌ها در تاریخ این منطقه است و شعله‌های آتش هم به علت خشکی ناشی از خشکسالی در منطقه با سرعت بسیار زیاد در حال گسترش است.
با این حال، هر روز تعداد بیشتری از ساکنان منطقه دستور مقامات را مبنی بر تخلیه منازل مسکونی نادیده می‌گیرند. تنها نیمی از چهار هزار و 500 نفر از ساکنان منطقه رایت‌وود در پی صدور دستور تخلیه خانه‌های‌شان را تخلیه کرده‌اند. این در حالی است که شعله‌های عظیم آتش‌ به سرعت مناطق شرقی لس‌آنجلس را دربرمی‌گیرد و اکنون حدود 50 مایل مربع را سوزانده است.
تلاش گروه‌های آتش‌نشانی در کالیفرنیا تاکنون برای مهار شعله‌های آتش در این منطقه ناموفق بوده است رئیس یکی از تیم‌های آتش‌نشانی در منطقه سان‌ دیه‌گو گفت یک تیم از ماموران آتش‌نشانی بعد از 36 ساعت تلاش برای مهار شعله‌های آتش از خط مقدم آتش‌سوزی عقب‌نشینی کرده‌اند.
آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ایالت کالیفرنیا روز سه‌شنبه گذشته در منطقه‌ای به نام «کاژون پاس»  در 60 مایلی شرق لس‌آنجلس شروع شد و به سرعت گسترش یافت.