kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

کوتاه از سراسر جهان


روسیه
ریانووستی: وزارت دفاع روسیه اعلام کرده نیروهای زمینی و دریایی این کشور در حال تمرین عملیات لجستیکی در کریمه هستند. مسکو شبه جزیره کریمه را در سال 2014 به خود الحاق کرده است. رئیس‌جمهور نارنجی اوکراین هم گفته احتمال حمله تمام عیار روسیه به اوکراین وجود دارد.
آمریکا
گلوبال ریسرچ: افشای تعدادی از ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا نشان می‌دهد نیویورک تایمز به کاخ سفید اطمینان داده بود این روزنامه اخبار مربوط  به جنایات جنگی آمریکا در عراق را سانسور می‌کند.
آلمان
ایسنا: مقام‌های امنیتی آلمان می‌گویند یک چهارم داعشی‌های آلمانی ترک‌تبار هستند. به گفته این مقامات، شمار افرادی که تا پایان ماه مه امسال (اردیبهشت) برای پیوستن به داعش از آلمان خارج شده‌اند به 820 نفر رسیده است و دو ماه بعد، یک سوم این عده به آلمان برگشتند و 140 نفر از آنان در سوریه یا عراق کشته شدند.
یمن
المسیره: عضو شورای سیاسی انصارالله می‌‌گوید آمریکا برای پیشبرد مذاکرات صلح یمن بر اساس میل خودش بارها به مسائل اقتصادی به عنوان اهرم فشار اشاره و تهدید کرده است، در صورتی که هیئت صنعا موضوعات مورد تایید آمریکا را در مذاکرات قبول نکند از این شروط استفاده می‌کند!
ترکیه
العربی الجدید: پارلمان ترکیه با توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرد. قرار است این لایحه قانونی به مجمع عمومی پارلمان برده شود تا به تصویب نهایی برسد. روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به خاطر یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه و کشته شدن 10 تبعه ترک تیره و تار شده بود.
افغانستان
اسپوتنیک: دولت آمریکا تایید کرده که برای اولین بار از بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-52 برای حمله به اهدافی در افغانستان استفاده کرده است. محل استقرار این بمب‌افکن‌ها در قطر است و از آنها برای حمله به تروریست‌ها در عراق و سوریه نیز استفاده شده است.
گرینلند
دیلی استار: یک پایگاه نظامی مخفی آمریکا که از دوران جنگ سرد باقی مانده بود پس از آب شدن کوه یخچالی اطراف آن در شمال جزیره گرینلند آشکار شد. این پایگاه برای عدم دسترسی روسیه به موشک‌های هسته‌ای ساخته شده بود ولی ناتمام مانده و با موفقیت به پایان نرسیده بود.