kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
امام جمعه قم:

توطئه آمریکایی ناامن کردن ایران محکوم به شکست است

امام جمعه قم با اشاره به اتحاد شبکه‌ای از کفار، منافقین، ارتجاع، صهیونیست‌ها، بهائی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران گفت: این توطئه در برابر مردم و نظام اسلامی ایران محکوم به شکست است.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: ضربه‌های سهمگین مقاومت بر پیکر تروریست‌ها و حامیان و طراحانشان همه جریانات کوچک و بزرگ را علیه امنیت ایران متحد کرده است اما جمهوری اسلامی ایران با وجود مردم و رهبری بصیر و بیدارش دژ شکست‌ناپذیر در برابر این توطئه‌هاست.
وی اظهار داشت: پشت صحنه تمام این توطئه‌ها آمریکا و صهیونیست‌ها هستند اما توطئه ناامن‌سازی ایران هم آنها را به اهدافشان نخواهد رساند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تفرقه‌افکنی و جنگ‌های مذهبی را از دیگر اقدامات استکبار و صهیونیست‌ها خواند و گفت: درگیری شیعه و سنی یک توطئه آمریکایی است تا امت اسلامی را از هم متلاشی کند. لذا باید هوشیار بود و دنیای اسلام بداند که ایران اسلامی جز به وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی به چیز دیگری نمی‌اندیشد.
وی با اشاره به وضعیت خاص ملت بحرین اظهار داشت: مردم و مسئولان نظام اسلامی ایران حامی همه ملت‌های مظلوم منطقه و جهان هستند.
اعرافی افزود: نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر و دمکراسی در برابر زورگویی عده قلیلی در بحرین، تجاوز آل‌سعود به یمن و دخالت در سوریه سکوت کرده‌اند. اما خداوند یاور مظلومان خواهد بود.
خطیب جمعه قم در ادامه به در پیش بودن هفته دولت اشاره کرد و گفت: دولت در این هفته بیش از گذشته به نظرات و دیدگاه‌های مردم گوش دهد وی افزود: دولت محترم برای توفیق در امور، به مطالبات مردم و رهبری توجه کند و در مدت باقی‌مانده تلاش خود را در راستای برپایی اقتصاد سالم دوچندان کند. امام جمعه قم به تدوین و تصویب برنامه ششم اشاره کرد و گفت: این برنامه باید متضمن راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی، رشد فرهنگی علمی و افزایش توان دفاعی و امنیتی کشور باشد. اعرافی همچنین از انهدام خانه تیمی عناصر گروهک داعش در کرمانشاه و برخورد سریع و قاطع نیروهای وزارت اطلاعات و دستگاه‌های قضایی و انتظامی با عناصر گروه‌های تروریستی در کشور تقدیر و تشکر کرد.