kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
به همت سپاه عاشورا صورت گرفت

برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه مرزی خداآفرین

هشتمین بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق‌تخصصی فاطمه الزهرا(س) به همت سپاه عاشورا در شهرستان خداآفرین برپا شد.

 
 تبریز - خبرنگار کیهان:

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا گفت: این بیمارستان صحرایی با 25 درمانگاه تخصصی، 11 درمانگاه فوق تخصصی و درمانگاه‌های عمومی و دو اتاق عمل به صورت رایگان به مردم این شهرستان و شهرستان‌های همجوار خدمات ارائه می‌دهد.
سرهنگ الیاس گل‌محمدزاده افزود: این بیمارستان با هزینه 10 میلیارد ریال و با همکاری بیمارستان شهید محلاتی، هلال احمر، بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و نیز مسئولان شهرستان و با همکاری منطقه آزاد ارس جهت  ارائه خدمات به نیازمندان ایجاد شده است.
وی علت انتخاب شهرستان خداآفرین جهت برپایی بیمارستان صحرایی را نبود حتی یک متخصص در این شهرستان عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با 200 کادر پزشکی در تمامی رشته‌های تخصصی از جمله قلب، چشم پزشکی، زنان، کودکان، جراحی داخلی، گوارش، آزمایشگاه، اکو، رادیولوژی و آندوسکوپی پذیرای بیماران است.
وی ادامه داد: روزانه 15 دندانپزشک متخصص جهت انجام اعمال کشیدن و پر کردن در این بیمارستان خدمات ارائه می‌دهند و داروهای مورد قبول بیمه در این بیمارستان وجود دارد.
با توجه به جمعیت 35 هزار نفری شهرستان عملیات اجرایی احداث بیمارستان مجهز مقرون به صرفه نیست و جهت تامین نیاز افراد به درمان‌های تخصصی بیمارستان درمان بستر (دی کلینیک) همزمان با هفته دولت امسال در این شهرستان ایجاد می‌شود.