kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

کوتاه از شهرستان ها


کاهش نذورات
یزد- خبرنگار کیهان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از کاهش نذورات امامزاده‌های یزد خبر داد.حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده گفت: میزان نذورات امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان یزد حدود 9 درصد کاهش داشته است.وی با اشاره به اینکه هزینه جاری بقاع متبرکه استان یزد بالغ بر 700میلیون تومان بوده است، افزود: با کاهش نذورات مردمی در تأمین هزینه‌های جاری بقاع و امامزاده‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

راه‌اندازی بسیج رسانه
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس بسیج رسانه استان مازندران گفت: تاکنون با استقبال عمومی اصحاب رسانه، در 22 شهر مازندران، بسیج رسانه تأسیس و راه‌اندازی شده است.حسن افشاری افزود: به زودی اولین کانون بسیج رسانه در سطح دفاتر سرپرستی نشریات و رسانه‌های استان مازندران، در سرپرستی روزنامه کیهان مازندران راه‌اندازی خواهد شد.

بیمه تکمیلی خبرنگاران
تبریز- خبرنگار کیهان: بیمه تکمیلی خبرنگاران با 35 درصد سهم خبرنگار، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد و طرح ساماندهی آن به طور جدی در حال انجام است.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 295 رسانه در این استان وجود دارد و به پرونده پایگاه‌های خبری بدون مجوز رسیدگی می‌شود.محمد محمدپور گفت: از 243 واحد مسکن مهر خبرنگاران فقط 45 واحد متقاضی دارد.

تجلیل از خبرنگار پیشکسوت
ایوان غرب- خبرنگار کیهان: امام جمعه شهرستان ایوان و چند تن از مسئولان مجلس و جمعی از خبرنگاران جوان استان ایلام از حاج غلامرضا ریاحی خبرنگار و پیش‌کسوت کیهان ایوان‌غرب در روز خبرنگار تجلیل کردند. ریاحی مدت 55 سال است در این شهرستان عهده‌دار کارهای خبری است. در پایان این دیدار با اهداء جوائزی از وی تجلیل شد.

رونمایی از 17 پروژه
اصفهان- خبرنگار کیهان: 17 پروژه برق‌رسانی در محدوده غرب شهرستان اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.علیرضا قاسمی مدیر امور برق غرب شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 600 میلیارد ریال هزینه شده است تصریح کرد شبکه‌های مذکور با نصب 5 دستگاه ترانسفورماتور و پست زمینی و هوایی و بیش از 10/5 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی و هوایی اجرا شده است.

تأمین برق روستاها
ایلام- خبرنگار کیهان: تمامی روستاهای بالای 5 خانوار استان ایلام از نعمت انرژي برق برخوردار شدند.مدیرعامل توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: تمامی روستاهای استان ایلام غیر از 4 روستا از نعمت انرژي برق برخوردارند.هادی شیرخانی گفت: کاهش افت ولتاژ و اجرای هوشمندسازی کنتورها از اولویت‌های کاری این شرکت است.وی گفت: 64 درصد از مشترکین خانگی این شرکت الگوی مصرف برق را رعایت نمی‌کنند که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی شود.مدیرعامل توزیع نیروی برق استان گفت: میزان مطالبات این شرکت از مشترکان حدود 500 میلیارد ریال است که بیشترین مطالبات فوق مربوط به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان است.

یادواره شهدای جهادگر
همدان- خبرنگار کیهان: یادواره شهدای جهادگر استان همدان و تجلیل از محمدعلی همایونی جهادگر پیشکسوت با حضور سرلشگر فیروزآبادی برگزار شد.سرلشکر فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا، گفت: شکل‌گیری فرهنگ و گفتمان جهادی، دستاورد تشکیل جهاد سازندگی بود که امروز نیز برای مدیریت اقتصادی و ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید ادامه یابد.در این مراسم از محمدعلی همایونی، جهادگر پیشکسوت استان همدان تجلیل به عمل آمد.همایونی از عناصر اصلی تشکیل جهاد سازندگی و از موسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو اصلی دادگاه انقلاب اسلامی همدان بود.

واگذاری طرح سالم‌سازی دریا
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاروزی مازندران از موافقت با 9 فقره درخواست واگذاری طرح سالم‌سازی دریا در کمیسیون طرح‌های غیرکشاورزی استان مازندران خبر داد.رضا دوستی ایرانی اظهار کرد: در این کمیسیون با واگذاری حریم 60 متری طرح سالم‌سازی دریا به تعداد 9 فقره با مساحت 22/5 هکتار در شهرستان‌های محمودآباد، میاندورود، بهشهر و ساری موافقت شد.وی افزود: این طرح در راستای حمایت از گردشگری و ارائه خدمات بهتر به مسافرانی که در ایام تابستان و تعطیلات، مازندران را برای سفر انتخاب می‌کنند، اجرا شد.