kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

ساخت 8 مدرسه در هریس از سوی بنیاد برکت

رئیس آموزش و پرورش هریس از ساخت 8 مدرسه با صرف 19 میلیارد و 532 میلیون ریال هزینه از سوی بنیاد برکت در این شهر خبر داد.

 

حسن علی اصغرزاده گفت: از مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت یک مدرسه 6 کلاسه در روستای «برازین» با یک میلیارد و 568 میلیون ریال هزینه و یک مدرسه 12 کلاسه در شهر هریس با 5 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه می‌توان نام برد.وی افزود: دو مدرسه 6 کلاسه در روستاهای زرنق و کرمجوان در مجموع با 4 میلیارد و 368 میلیون ریال هزینه نیز از سوی بنیاد برکت در این شهرستان احداث شده است.
رئیس آموزش و پرورش بخش خواجه شهرستان هریس نیز از ساخت یک مدرسه 6 کلاسه در روستای «فدک جانقور» با یک میلیارد و 568 میلیون ریال هزینه از سوی بنیاد برکت خبر داد.
عباس ایمان‌نژاد افزود: یک مدرسه سه کلاسه در روستای امند با یک میلیارد و 16 میلیون ریال هزینه و یک مدرسه سه کلاسه در روستای «فردوس گمند» با یک میلیارد و 412 میلیون ریال هزینه از دیگر مدارسی است که از سوی این بنیاد در بخش خواجه احداث شده است.وی گفت: مدرسه 6 کلاسه «حلیمی آرباطان» نیز با هزینه 4 میلیارد به بهره‌برداری رسیده است.
این گزارش حاکی است همچنین 9 مسجد روستایی با صرف 12 میلیارد و 13 میلیون ریال و با 2 هزار و 555 متر مربع زیربنا از سوی بنیاد برکت در شهرستان هریس احداث شده است. شهرستان هریس با 67 هزار نفر جمعیت در حدود 103 کیلومتری تبریز قرار دارد.