kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام اعلام کرد

اختصاص 340 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: 340 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ایلام اختصاص یافته است.



احمد کرمی اظهار داشت: این اعتبارات در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات عمرانی به استان ایلام جهت بازسازی مناطق زلزله ایلام اختصاص یافته است.
وی خاطر نشان کرد:  در همین رابطه بیش از 4 هزار و 650 واحد مسکونی به صورت کامل بازسازی شده و بیش از 18 هزار و 120 واحد نیز تعمیرات اساسی در آنها صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی از 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان‌قیمت استفاده کرده‌اند و البته بیش از 34میلیارد ریال نیز کمک‌های بلاعوض  به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام خاطر نشان کرد: بیش از 64میلیارد تومان اعتبار عمرانی به مناطق  زلزله‌زده استان اختصاص یافته که از این میزان بیش از 50 درصد آن محقق شده است.
کرمی ادامه داد: طرح‌های مختلفی در قالب اعتبارات عمرانی بازسازی شده است که از جمله  آن می‌توان به احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، بهسازی‌ راه‌های ارتباطی، مساجد، اجرای پروژه‌های آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های برق مناطق شهری و روستایی و مراکز درمانی و بهداشتی اشاره کرد. وی افزود: از 340 میلیارد تومان اعتبار مصوب زلزله در استان ایلام تاکنون در قالب تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات عمرانی بیش از 266 میلیارد تومان تخصیص یافته است.