kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

آبرسانی بسیج سازندگی به 71 روستای طبس با تانکر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: بسیج سازندگی به 71 روستای شهرستان طبس با جمعیتی افزون بر 11 هزار نفر با تانکر آبرسانی می‌کند.

 
 طبس- خبرنگار کیهان:

رمضانعلی فرحبخش ثانی افزود: این شهرستان از توابع خراسان جنوبی با توجه به کمبود بارش در سال آبی 94-95 با کمبود شدید آب مواجه است و هم اکنون به 454 روستا در خراسان جنوبی با تانکرهای سیار آبرسانی می‌شود.
وی افزود: خشکسالی‌های 18 سال گذشته اثرات نامطلوبی بر منابع تأمین آب شهرستان گذاشته است.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی توسط پایگاه‌های محلات شهرستان بیان کرد: در اردوهای جهادی یک روزه که از ابتدای امسال آغاز شد یک هزار و 40 نفر در 70 گروه جهادی در جمع‌آوری محصول کشاورزی، لایروبی قنات و کانال‌های آب کشاورزی و کارهای عمرانی به روستائیان کمک کردند.
فرحبخش ثانی یادآور شد: در اردوهای هجرت ویژه دانش‌آموزان که تا پایان شهریور ماه ادامه دارد بیش از 550 نفر بهسازی و نوسازی مدارس، عرصه‌های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: در اردوهای جهادی هفت و 10 روزه هم که اغلب متشکل از دانشجویان است، 60 نفر درهفت گروه در ساخت و تعمیر منازل نیازمندان، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و لایروبی کانال‌های آب کشاورزی فعالیت دارند. وی از اعزام تیم‌های بهداشتی به مناطق دوردست و محروم شهرستان طبس خبر داد.