kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

بهره‌برداری از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین واقع در شهرستان آبیک استان قزوین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


قزوین- خبرنگار کیهان:

شرکت سیلیکون ناب بسپار تولید کننده محصولات سیلیکونی در زمینی به مساحت 4500 متر مربع و با ظرفیت تولید یک هزار و 512 تن شیلنگ، 9 هزار و 600 تن تولید سیلیکون فعال و 200 میلیارد ریال سرمایه، زمینه اشتغال 25 نفر را در منطقه فراهم کرده است.
شرکت توسعه بازار راسن نیز در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با فرآوری محصولات کشمش و خرما و ظرفیت 6 هزار تن در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این شرکت با 180 میلیارد ریال اعتبار، زمینه اشتغال 45 نفر را در منطقه تأمین می‌کند.
همچنین کار اجرایی فاز دو تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین قزوین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کوچک کشور آغاز شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این مراسم ظرفیت تصفیه‌خانه‌های استان را 4 هزار متر مکعب در روز اعلام و یادآور شد: با اجرای عملیات فاز دو تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاسپین یک هزار و 200 متر مکعب نیز به ظرفیت کنونی اضافه می‌شود.
حمیدرضا خانپور افزود: طرح یاد شده با 32 میلیارد ریال اعتبار آغاز و فاز نخست آن نیز در سال 89 با ظرفیت یک هزار و 200 متر مکعب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گفته وی، 20 درصد از سرریز فاضلاب‌های تصفیه شده استان برای محصولات کشاورزی قابل استفاده بوده که به بخش خصوصی واگذار شده است.
خانپور گفت: احداث تصفیه خانه‌های شهرک صنعتی خرمدشت آراسنج و الحاق پارک صنعتی به شهرک صنعتی لیا در دستور کار قرار دارد.