kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

هرمزگان بزرگ‌تر شد

مجری طرح پژوهشی آمایش سرزمینی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در نقشه جدید، 31 هزار و 356 کیلومتر مربع مساحت‌ دریاها به وسعت این استان افزوده شد.



عباس مرادی به هنگام رونمایی از نقشه جدید هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، افزود: در این نقشه وسعت هرمزگان از 71 هزار و 653 کیلومتر به 103 هزار و 9 کیلومتر مربع رسید و تا پیش از این تنها مساحت پهنه خشکی هرمزگان (71 هزار و 653 کیلومتر مربع) در داده‌های دستگاه‌های مختلف استفاده و اعلام می‌شد.
وی ادامه داد: بر اساس نقشه جدید مساحت بخش خشکی هرمزگان 68 هزار و 771 کیلومتر مربع، مساحت جزایر استان یک هزار و 860 کیلومتر مربع، مساحت دریایی 32 هزار و 378 کیلومتر مربع و کل مساحت هرمزگان 103 هزار و 9 کیلومتر مربع است.
مجری طرح پژوهشی آمایش سرزمینی هرمزگان، این نقشه را پایه‌ای برای تهیه آمایش سرزمین هرمزگان دانست که در سه مرحله تا پایان سال 96 آماده استفاده دستگاه‌های اجرایی خواهد شد و طرح آمایش سرزمین هرمزگان به عنوان زیربنایی برای انجام پروژه‌های پیشرفت و عمران استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
به گفته مرادی، در آینده طرح‌ها و برنامه‌های پیشرفت و آبادانی هرمزگان بر اساس طرح آمایش سرزمین استان که دارای افقی 10 ساله خواهد بود تهیه و اجرایی می‌شوند.