kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* تعجب می‌کنم چرا رئیس محترم مجلس از طراحی قراردادهای نفتی پرخسارت توسط دولت با شرکت‌های خارجی  احساس نگرانی نمی‌کند.
6620---0912
* مجلس نباید اشتباه برجام را در قراردادهای جدید نفتی تکرار کند. دیگر این‌گونه خطا کردن برای مردم پذیرفته نیست.
سرابی
* آقای لاریجانی توضیح بدهند مجلس که خانه ملت است آیا باید حتما برجام را با دو فوریت به تصویب می‌رساند ولی اکنون نباید بر بدعهدی طرف مقابل واکنشی نشان دهد؟! چرا شعار اقتصاد مقاومتی در مجلس داده می‌شود اما در عمل اثری از اقتصاد مقاومتی مشاهده نمی‌شود؟!
8228---0115
* به نظر می‌رسد دولت مدعی تدبیر با این قراردادهای نفتی جدید در کنار اعطای امتیاز به بیگانه نشان داد که تا 25 سال آینده قصد ندارد از خام‌فروشی دست بردارد و قرار هم نیست تا 125سال آینده اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت جدا کند.
5620---0917
* آقای رئیس مجلس گفته دولت موفق به مهار تورم شده است. اما واقعا مهار تورم به قیمت رکود کشور و خوابیدن بیشتر کارخانه‌های کشور چه ارزشی دارد. اگر دولت هنری داشت همراه با رونق اقتصادی تورم را مهار می‌کرد.
4470---0912
* چرا دولت از دست‌درازی‌های مدیران اشرافی و دستمزدهای نجومی آنان به عنوان حقوق نامتعارف یاد می‌کند؟ آیا در اسلام به این موضوع خیانت در امانت گفته نمی‌شود؟ چرا دستگاه قضایی دیگر پیگیر قضیه نیست؟
3960---0919
* در موضوع برخورد با حقوق‌های نجومی آیا مجلس که خانه ملت است نباید به خواسته مردم احترام بگذارد؟ آیا قوه قضائیه که وظیفه اجرای حقوق اسلامی و مجازات مجرمان را دارد، کاری کرده است؟
پیکر
* زمانی حقوق‌های نجومی فاش شد که مردم به اقتصاد مقاومتی دعوت شده بودند و قوه قضائیه وقتی دست برخی نزدیکان مسئولان ارشد اجرایی را در کار دید، پس از یک اطلاع‌رسانی از پیگیری موضوع باز ماند. این کار قوه قضائیه به ضرر نظام تمام می‌شود. حضرت آقا در مورد مدیران حرامخوار و محاکمه آنان به صراحت سخن گفتند و دستگاه قضایی باید با شهامت به دستور رهبر معظم انقلاب لبیک گوید.
0129---0217
* دولت امانتداری را چگونه معنا می‌کند که دزدی از بیت‌المال را به امانت‌داری تعبیر می‌کند؟ سرمایه‌های انقلاب در کجای تاریخ انقلاب این‌چنین اشرافی زندگی می‌کردند؟ سرمایه انقلاب مدافعان حرم هستند که برای حراست از دین و انقلاب و عزت ایران جان برکف با جبهه کفر و استکبار می‌جنگند، جوانانی که هیچ منتی بر کسی ندارند. چهره‌هایی که مثل خورشید می‌درخشند.
فرجی- تهران
* آقای ظریف از قدیم گفته‌اند هر کس تنها به قاضی رود راضی برمی‌گردد! با عینکی که از ابتدا شما بر چشم زدید باید هم به خود نمره 20 بدهید. اما اگر واقع‌بین باشید و خسارت‌ها را ببینید باید با صدای بلند از این همه خوش‌بینی به شیطان بزرگ و جنایتکار اظهار ندامت کنید و با فریاد به دیگران هم بگویید به کدخدا! تکیه نکنند و فقط به وعده‌های خدا اعتماد داشته باشند.
نیک‌بین- مشهد مقدس
* با عملکرد قابل پیش‌بینی شیطان بزرگ، توافق برجام یعنی همان فتح‌الفتوح و آفتاب عالم‌تاب و... تاکنون آثار و نتایج محسوسی در زندگی مردم نداشته است و مشکلات رکود، بیکاری و... به قوت خود باقی است. در حالی که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است. لذا امروز برجامیان داخلی بیش از منتقدان برجام «دلواپس» شده‌اند.
7510---0939 و 1648---0915
* آقایان خسارت‌های برجام، قبیله‌گرایی، به‌کارگیری مدیران ضعیف، منحرف و مفسد اقتصادی در مدیریت‌های تصمیم‌ساز کشور و چشم بستن بر کارنامه‌‌های آنان و ایجاد خسارت‌های بعدی را چگونه می‌خواهند پاسخ دهند؟
قاجاردولو
*  با توجه به رشد اقتصادی یک‌شبه (قریب به 5 درصد) علی‌رغم رکود و بیکاری و... از دولت مدعی تدبیر درخواست اضافه شدن یارانه را نداریم و اظهار ناراحتی از گرانی هم نمی‌کنیم ولی لطف کنند اگر پس از پرداخت حقوق‌های نجومی چیزی در صندوق ذخیره دولت کریمه مانده، کشاورزان زحمتکش را که گندم خود را تحویل دولت داده و بیش از دو ماه منتظر بهای آن هستند دریابند.
7250---0919و8631---0918
* به عنوان یک ارتشی بازنشسته که همیشه با عزت و افتخار زندگی کرده‌ام از بابت اینکه برجام غرور ملی ما را شکسته ناراحت هستم باور کنید مشکلات و سختی‌های زندگی بنده را خرد نکرد ولی از اینکه مسئولان کشور این همه امتیاز نقد در مقابل وعده‌های روی کاغذ آمریکا واگذار کرده‌اند سخت دلگیرم.
3467---0917
* آقای رئیس‌جمهور بنده یک جوان ساکن در شهر خرم‌آباد هستم، وعده اشتغالزایی برای جوانان در این دولت تا به حال تحقق پیدا نکرده است، بیکاری و فقر در شهر بیداد می‌کند حتی جوانانی از فرط سرخوردگی به دام مرگبار مواد مخدر افتاده‌اند. تا کی باید دولت  به جای حمایت صحیح و عقلانی از ما جوانان، به انجام دادن تعهدات نسیه غرب چشم داشته باشد؟  کی قرار است به دردهای ما جوانان خرم‌آباد که بسیاری از آنها از بیکاری است رسیدگی شود.
7201---083 و آرین کوهی‌کار
* علی‌رغم اینکه مطالعات مترو اسلامشهر در دولت قبل انجام و خط 3 آزادگان تا اسلامشهر با 6 ایستگاه به تصویب رسید اخیراً دولت مدعی تدبیر اقدام به حذف مترو و 6 ایستگاه ادامه مترو تا اسلامشهر نمود و به جای آن رای به راه‌اندازی قطار بین شهری نمود که با مخالفت مردم، امام جمعه واوان و شورای شهر و... مواجه شد. این اقدام علاوه بر حیف و میل بیت‌المال و اتلاف وقت مردم، چیزی عاید دولت نمی‌کند. دولت یازدهم دیر یا زود باید به اجرای مصوبه دولت قبل که طرحی منطقی و مطالعه شده بود تن دهد تا باری از دوش مردم برداشته شود.
تعدادی از اهالی اسلامشهر و واوان
* مردم روستاهای جزیره قشم در جنوب کشور بالاجبار هم آلوده‌ترین و هم گران‌ترین آب را استفاده می‌کنند آب یک تانکر 5 هزار لیتری از 80 تا 100هزار تومان فروخته می‌شود. تکلیف چیست و چه باید کرد؟
4854---0914
* از اول مرداد ماه تعرفه تلفن ثابت تغییر کرد. اول اینکه باید برای خرید تلفن ثابت چهار برابر نرخ قبل (به جای 50 هزار تومان 200 هزار تومان) پرداخت کرد. دوم اینکه هزینه مکالمه نیز 50 درصد افزایش یافت. سوم اینکه حداقل کارکرد هم باید به 330 دقیقه برسد و اگر کمتر هم استفاده کنند مبلغ این مقدار کارکرد از افراد مطالبه خواهد شد! آیا این کار شرعی است؟
8136---0913
* سه سال است که با پرداخت 41 میلیون تومان برای فاز 8 مسکن مهر پردیس ثبت‌نام کرده‌ام. الان رئیس محیط زیست دست روی این پروژه گذاشته است و اجازه تکمیل پروژه را نمی‌دهد. تو را به خدا صدای استغاثه ما را به گوش مسئولان بالای کشور برسانید.
مظاهری
* در شامگاه 95/5/22 ساعت 22/30 پرواز به مشهد داشتم دو ساعت و نیم پرواز به تاخیر افتاد جالب اینکه از مسافران در داخل هواپیما به جای شام با یک ساندیس پذیرایی کردند. به هنگام تحویل گرفتن بار خود متوجه شدم ساک شکسته شده است. چندین روز پیگیری کردم آدرس یک تعمیرکار در یک گوشه دور افتاده تهران را می‌دهند.
حیدری