kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

یورش وحشیانه نظامیان صهیونیستی به الخلیل یک فلسطینی شهید و 59 نفر مجروح شدند

نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ادامه سیاست‌های سرکوب فلسطینی‌ها به یک اردوگاه در جنوب شهر الخلیل حمله کردند و یک فلسطینی را شهید و 59 نفر دیگر را مجروح کردند.


نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب با پشتیبانی جیپ‌های نظامی، بولدوزر، هواپیماهای جاسوسی، بالن‌های تصویربرداری و نیز تک تیراندازان به بهانه تعقیب یکی از فلسطینیان به اردوگاه «الفوار» در جنوب شهر الخلیل یورش بردند و با تیراندازی مستقیم به سوی فلسطینی‌ها یک نفر را به شهادت رسانده و دست کم 59 نفر را مجروح کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم «محمد ابوهشهش» 17 ساله براثر اصابت گلوله به سینه وی به شهادت رسید. شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی بدون هشدار قبلی به اردوگاه یورش برده و اقدام به خرابی و ویرانی منازل فلسطینی‌ها و تیراندازی به سوی آنان کردند. پیکر این نوجوان 17 ساله با شعارهای ضدصهیونیستی تشییع شد. جمعیت هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که تیم‌های امداد این جمعیت دست کم 59 زخمی را در محل درمان کردند که حال برخی از آنان به دلیل اصابت گلوله وخیم است.
اردوگاه النوار در جنوب شهر الخلیل قرار دارد و تحت اشغال صهیونیست‌ها است. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته 20 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت و روانه زندان کردند در میان بازداشت شدگان یکی از نمایندگان حماس در کمیته مرکزی انتخابات نیز حضور دارد. این در حالی است که جنبش حماس تجاوزات رژیم صهیونیستی به اردوگاه الغوار را محکوم و از ایستادگی ساکنان این اردوگاه تمجید کرد.
سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس در این باره گفت، «این جنایت‌ها نمی‌تواند باعث تضعیف اراده ملت فلسطین شود و واکنش به تمام کسانی است که به سراب سازش دل بسته‌اند.»