kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

کوتاه از سراسر جهان


فلسطین
العالم: کاربران شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی منتشر کرده‌اند که در آن نظامیان یک گشتی صهیونیستی، هنگام عبور از کنار چند جوان فلسطینی که در مقابل خانه‌هایشان نشسته بودند برای تفریح کنار آنها بمب می‌اندازند. سایت‌های صهیونیستی این بمب‌ها را «صوتی» معرفی کرده است.
ایسلند
فارس: اسناد طبقه‌بندی خارج شده از بایگانی امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که مقام‌های این کشور قصد داشتند بدون اطلاع دولت ایسلند در این کشور بمب‌های اتمی نگهداری کنند. دولت آمریکا قصد داشته در دهه 50 میلادی انباری را در ایسلند برای نگهداری بمب‌های اتمی‌اش ایجاد نماید.
لیبی
رویترز: نیروهای مورد حمایت دولت وحدت ملی لیبی که برای آزادی شهر «سرت» با تروریست‌های داعش می‌جنگند می‌گویند کنترل ناحیه‌ای دیگر از مرکز این شهر را به دست گرفته‌اند. این نیروها در حال پیشروی به سمت مناطق دیگر این شهر و در اختیار گرفتن کامل شهر از دست تروریست‌های داعش هستند.
مصر
العربی الجدید: منابع عربی می‌گویند در پی گرم‌تر شدن روابط رژیم صهیونیستی و مصر، نخست‌وزیر این رژیم قصد دارد ماه آینده میلادی به مصر سفر کند. اخیرا یک هیئت 6 نفره از رژیم صهیونیستی به قاهره سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده است.
کره شمالی
خبرگزاری فرانسه: کره شمالی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور کره جنوبی در انتقاد از برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ و دفاع از استقرار سامانه موشکی تاو در این کشور وی را «بیمار روانی» توصیف کرد. این مقام وحدت دو کره را بعید و مشروط به زمانی دانست که مسئله تسلیحات هسته‌ای مابین دو کشور حل و فصل شود.
عربستان
عاجل: در حمله افراد مسلح به یک مرکز پلیس در استان قطیف یک نیروی پلیس کشته شده است. هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
آمریکا
لس‌آنجلس تایمز: در ادامه اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا تظاهرات گسترده‌ای با عنوان «جان سیاهان اهمیت دارد» در شهر لس‌آنجلس برگزار شد. دور جدید اعتراضات پس از آن آغاز شد که نیروهای پلیس شهر میلواکی یک جوان سیاهپوست 23 ساله را به ضرب گلوله کشتند.