۲ نمایش موهن به روی صحنه نمونههایی از ولنگاری فرهنگی!(اخبار ادبی و هنری)
در سایه کوتاهی عامدانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر نظارت و نبود حمایت از هنرمندان مسلمان، دو نمایش موهن در تهران در حال اجرا است.
«مجلس ضربت زدن» نمایشی است به نویسندگی «بهرام بیضایی» و کارگردانی «محمد رحمانیان».
در این نمایش ادعا میشود چهره واقعی حضرت امیرالمومنین(ع) برای نسل امروز معرفی نشده و علت آن، نشان ندادن چهره ایشان در آثار هنری است(!)
بخشی از نمایش نیزدر حالی به روایت زندگی حضرت علی(ع) اختصاص دارد، که چهره ایشان نمایش داده نمیشود.
عوامل این نمایش گستاخانه مدعیاند، همانگونه که عدالت توسط ابن ملجم مرادی از میان برداشته شد و ظلم و تزویر باقی ماند؛ هماکنون هم، فرد روشنفکر که نماد عدالت است توسط افراد خودسر از میان برداشته میشوند و حکومت سرشار از ظلم و تزویر باقی مانده است(!)
صراحتا نیزاشاره میشود ؛ مجلسی که خوارج برای ترور معاویه، عمروعاص و حضرت علی(ع) برپا شد، همانا مجلس برنامهریزی برای قتلهای زنجیرهای است.
در این نمایش ادعا میشود حکومت اسلامی تربیتکننده خوارج است و همین امروز هم عدالت توسط افراد خودسر که به نوعی پرورش یافته خود حکومت هستند به مسلخ برده میشود.
گفتنی است، محمد رحمانیان پیشتر نمایشنامهای نوشت به نام «روز حسین» که سراسر اهانتهای بیشرمانه نسبت به مقدسات اسلامی است. میزان اهانتها در نمایشنامه یاد شده تا بدانجا بود که از به روی صحنه رفتن و اجرای آن جلوگیری شد.
همسر وی «م.ن» در جریان فتنه 88 دستگیر شد و خود وی مدتها به اروپا گریخته بود.
خبرگزاری ایلنا که کاملا در خدمت سکولاریسم فرهنگی است، از این نمایش به عنوان اثری درباره نخبهکشی یاد کرده بود.
اما اعطای مجوز اجرا به این نمایش موهن، تنها دسته گل دستگاه فرهنگی دولت تدبیر و امید(!) نیست.
اینک نمایشی به نام «کفتر چاهی» به کارگردانی رضا.ح به روی صحنه است که ضمن عادی توصیف کردن همجنسبازی، تلاش وافری برای بهکارگیری الفاظ زشت و رکیک دارد.