kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
در واکنش به انفجارهای مرگبار القاع

حزب‌الله لبنان: تفکر تکفیری همچون وبا در منطقه گسترش یافته است

درپی انفجارهای تروریستی روز دوشنبه منطقه القاع لبنان که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی شد، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ این انفجارها محصولی جدید از تفکر وهابی است که مانند وبا در منطقه انتشار یافته است.



حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی روز دوشنبه در منطقه القاع لبنان را محکوم کرد.به گزارش تسنیم به نقل از العهد در این بیانیه آمده است: «جنایت تروریستی در منطقه القاع لبنان محصولی جدید از تفکر وهابی تاریکی است که مانند وبا در منطقه انتشار یافته است.»حزب‌الله افزود: «باید با قدرت با تفکر تکفیری مبارزه و اهداف و نقشه‌های آن برملا شود.»در ادامه این بیانیه آمده است که «باید برای جلوگیری از گسترش و امتداد تفکر وهابی تلاش کرد.»
گفتنی است در جریان 8 حمله انتحاری در شهرک القاع لبنان واقع در منطقه بقاع در شرق لبنان دست کم 14نفر به شهادت رسیده و 40 نفر مجروح شدند که حال برخی از مجروحان به شدت وخیم است. طبق آخرین گزارش‌ها فقط 4 تن از مجروحین نظامی هستند و تمام قربانیان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.
صبح روز دوشنبه چهار عامل انتحاری در منطقه القاع یکی پس از دیگری کمربندهای انتحاری خود را منفجر کردند که به شهادت 9 نفر و مجروح شدن 19 تن دیگر منجر شد و عصر همان روز 3 عامل انتحاری دیگر در همین شهرک خود را منفجر کردند و این درحالی است که اهالی این منطقه آماده می‌شدند تا قربانیان انفجارهای صبح خود را دفن کنند. در انفجارهای جدید دست‌کم 5 نفر به شهادت رسیده و 20 تن دیگر مجروح شدند.
عاملین انفجارهای بعد از ظهر شهرک القاع سه نفر سوار بر موتورسیکلت بودند که خود را منفجر کردند.اولی خود را در نزدیکی کلیسای شهرک، دومی خود را مقابل شهرداری و سومی مقابل یک خودروی ارتش خود را منفجر کرد.
ارتش لبنان از ساکنان این شهرک خواسته تا در خانه بمانند چرا که ممکن است این سلسله عملیات انتحاری تکرار شود.درپی این انفجارها «تمام سلام»، نخست‌وزیر لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد. هرچند که به طور علنی و مستقیم تاکنون گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را نپذیرفته است ولی بر کسی پوشیده نیست که تروریست‌های تکفیری ساخته و پرداخته عربستان، غرب و رژیم صهیونیستی مسئول این انفجارها هستند.دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در همکاری با یکدیگر بخشی از خاک لبنان از جمله مناطق مرزی استان بعلبک، هرمل که هم مرز با سوریه است را اشغال کرده‌اند.
این گروه‌ها که هم‌پیمان آل‌سعود هستند درصددند با گروگان گرفتن شهرک‌های مرزی و اهالی آن مقاومت لبنان را تحت فشار بگذارند تا به خروج سوریه و دست کشیدن از نبرد با تروریست‌های تکفیری وادار شود. هم‌پیمانان آل‌سعود نه‌تنها با مبارزه مقاومت لبنان با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره برای آزادسازی مناطق اشغالی لبنان مخالفت می‌کنند که حتی اجازه نمی‌دهند ارتش این کشور برای پاکسازی مناطق اشغالی از لوث وجود این گروه‌ها اقدام کند.این درحالی است که رژیم سعودی در واکنش به انفجارهای تروریستی اخیر منطقه القاع آن را محکوم و این انفجارها را تروریستی دانست!
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این انفجارها را محکوم و از تمامی کشورها خواست تدابیر لازم را برای کمک به مبارزه با تروریسم اتخاذ کنند.