سالمندان قربانیان 37 درصد تصادفات خیابانی
37 درصد عابران پیادهای که در تصادفات خیابانی کشته میشوند، سالمند هستند.
مرگ 37 درصدی سالمندان در حوادث خیابانی بخشی از نتایج مقالات ارائه شده در سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، در محور آموزش و فرهنگسازی ترافیک است.
بنا بر گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دکتر علی منصورخاکی، استاد راه و ترابری دانشگاه علم و صنعت ایران در این رابطه اظهار داشت: رفتار عابران سالمند و مشخصات فیزیکی حرکت آنها هنگام عبور از گذرگاههای عابر پیاده در تقاطعهای دارای چراغ راهنمایی و نداشتن تمرکز بالا و عکسالعمل به موقع نسبت به وضعیت چراغ در این تقاطعها، در احتمال تصادف این گروه از شهروندان مؤثر است.
از سوی دیگر، یک استادیار شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز با بیان این که امروزه موتورسیکلت به دلایلی همچون قیمت مناسب، حجم کم، قدرت مانور و تحرک، مصرف پایین بنزین و امکان کسب درآمد از طریق حمل و نقل کالا و مسافر بسیار مورد توجه قرار گرفته، گفت: موتورسواران به دلیل فقدان کابین و نبود حفاظ مناسب و در نتیجه ضربه مستقیم پس از حادثه به ویژه ضربه به سر، بسیار آسیبپذیر بوده و از سهم بالایی در صدمات و تلفات رانندگی برخوردار هستند.
عادل منصور کیایی با اعلام این که بیش از یک سوم تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل میدهند، خاطرنشان کرد: بر این اساس، داشتن برنامهای جامع و برنامهریزی منظم و مداوم برای اجرای اقدامات پیشگیرانه در زمینه ارتقای ایمنی موتورسواران بسیار ضروری و اجتنابناپذیر است.
بنا بر گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دکتر علی منصورخاکی، استاد راه و ترابری دانشگاه علم و صنعت ایران در این رابطه اظهار داشت: رفتار عابران سالمند و مشخصات فیزیکی حرکت آنها هنگام عبور از گذرگاههای عابر پیاده در تقاطعهای دارای چراغ راهنمایی و نداشتن تمرکز بالا و عکسالعمل به موقع نسبت به وضعیت چراغ در این تقاطعها، در احتمال تصادف این گروه از شهروندان مؤثر است.
از سوی دیگر، یک استادیار شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز با بیان این که امروزه موتورسیکلت به دلایلی همچون قیمت مناسب، حجم کم، قدرت مانور و تحرک، مصرف پایین بنزین و امکان کسب درآمد از طریق حمل و نقل کالا و مسافر بسیار مورد توجه قرار گرفته، گفت: موتورسواران به دلیل فقدان کابین و نبود حفاظ مناسب و در نتیجه ضربه مستقیم پس از حادثه به ویژه ضربه به سر، بسیار آسیبپذیر بوده و از سهم بالایی در صدمات و تلفات رانندگی برخوردار هستند.
عادل منصور کیایی با اعلام این که بیش از یک سوم تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل میدهند، خاطرنشان کرد: بر این اساس، داشتن برنامهای جامع و برنامهریزی منظم و مداوم برای اجرای اقدامات پیشگیرانه در زمینه ارتقای ایمنی موتورسواران بسیار ضروری و اجتنابناپذیر است.