عابران پیاده نیمی از کشتههای ترافیکی تهران
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیمی از کشتههای ترافیکی تهران عابران پیاده هستند.
سیدجعفر تشکریهاشمی با اشاره به این که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران میتوانند بیشترین حمایت و کمک را جهت اثرگذاری بیشتر برنامههای فرهنگی در حوزه ترافیک داشته باشند، اظهار کرد: البته به این منظور باید از گروههای مختلف مردم از جمله سازمانهای مردمنهاد نیز کمک بگیریم.
وی با تاکید بر این که بخشی از رفتارهای ترافیکی در واقع متوجه مشکلات رفتاری ماست، اضافه کرد: در برنامههای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معلولان و جانبازان از اهمیت ویژه و از جایگاه والایی برخوردار هستند. البته با وجود این که سعی کردهایم کارهای خوبی برای این عزیزان انجام دهیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی در پیش داریم.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران بالغ بر 4 هزار کیلومتر خیابان دارد که به طور متوسط روزانه حدود 1500 برخورد ترافیکی در آنها رخ میدهد، اظهار کرد: اصولاً در جریان ترافیک موضوعی به نام تصادف یا همان اتفاق از جایگاه علمی برخوردار نیست، چرا که اصولاً در فرآیند تردد تصادف جایی ندارد.
تشکریهاشمی با بیان اینکه متاسفانه نیمی از افرادی که در جریان برخوردهای ترافیکی در تهران کشته میشوند را عابران پیاده تشکیل میدهند، تصریح کرد: امسال سومین سالی است که با آموزش رانندگان سرویس مدارس، دانشآموزانی که از سرویسهای مجاز مدرسه استفاده میکنند، در مسیر رفت و آمد از خانه تا مدرسه و برعکس دچار آسیبی نشدهاند.وی با تاکید بر این که در تهران روزانه بیش از 11 میلیون سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام میشود، اضافه کرد: علاوه بر فعالیتهای فرهنگی، فنآوریهای جدید نیز میتوانند در اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی مؤثر باشند که نمونههای موفق آن را از طریق کنترل هوشمند تونلهای شهری و پل طبقاتی صدر و برقراری نظم و انضباط در این معابر شاهد هستیم.
وی با تاکید بر این که بخشی از رفتارهای ترافیکی در واقع متوجه مشکلات رفتاری ماست، اضافه کرد: در برنامههای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معلولان و جانبازان از اهمیت ویژه و از جایگاه والایی برخوردار هستند. البته با وجود این که سعی کردهایم کارهای خوبی برای این عزیزان انجام دهیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی در پیش داریم.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران بالغ بر 4 هزار کیلومتر خیابان دارد که به طور متوسط روزانه حدود 1500 برخورد ترافیکی در آنها رخ میدهد، اظهار کرد: اصولاً در جریان ترافیک موضوعی به نام تصادف یا همان اتفاق از جایگاه علمی برخوردار نیست، چرا که اصولاً در فرآیند تردد تصادف جایی ندارد.
تشکریهاشمی با بیان اینکه متاسفانه نیمی از افرادی که در جریان برخوردهای ترافیکی در تهران کشته میشوند را عابران پیاده تشکیل میدهند، تصریح کرد: امسال سومین سالی است که با آموزش رانندگان سرویس مدارس، دانشآموزانی که از سرویسهای مجاز مدرسه استفاده میکنند، در مسیر رفت و آمد از خانه تا مدرسه و برعکس دچار آسیبی نشدهاند.وی با تاکید بر این که در تهران روزانه بیش از 11 میلیون سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام میشود، اضافه کرد: علاوه بر فعالیتهای فرهنگی، فنآوریهای جدید نیز میتوانند در اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی مؤثر باشند که نمونههای موفق آن را از طریق کنترل هوشمند تونلهای شهری و پل طبقاتی صدر و برقراری نظم و انضباط در این معابر شاهد هستیم.