kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
سردار مومنی:

تخلفات رانندگان اتوبوس مسافربری را به 110120 پیامک کنید

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افتتاح سامانه نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری امکان نظارت همگانی بر تخلفات مسافربری را فراهم کرده است.
سردار اسکندر مومنی دیروز در مراسم افتتاح «سامانه نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری» اظهار داشت: بیش از 90 درصد جابجایی مسافر در کشور ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت ناوگان حمل‌ونقل برعهده رانندگان، راهداران، شرکت‌های حمل ونقل و پلیس است، افتتاح سامانه 110120 (نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری) را نقطه عطفی در انضباط و ایمنی حمل و نقل دانست.
رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص این سامانه افزود: از این پس مسافران تخلفات رانندگان اتوبوس مسافربری را می‌توانند به این سامانه پیامک کنند.
سردار مومنی تاکید کرد: سامانه 110120 نه تنها یک سامانه سلبی بلکه یک سامانه تشویقی است که علاوه بر برخورد با رانندگان متخلف، از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند نیز تقدیر می‌کند.
وی افزود: مسئولیت تعاونی ها صرفا فروش بلیت نیست بلکه آنها باید علاوه بر اطمینان از سلامت جسمی و روانی راننده از صلاحیت فنی لازم خودرو نیز اطمینان حاصل کنند.
سردار مومنی با اشاره به اینکه این طرح در مرحله اول برای خودروهای حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس اجرایی می‌شود، گفت: ما در گام بعدی از این سامانه برای خودروهای خطی و تاکسی‌ها، سپس برای کامیون‌ها و تریلرها و پس از آن برای تمام خودروها اعم از شخصی، باری یا مسافربری استفاده می‌کنیم.
مسافران کد رهگیری دریافت می‌کنند
سردار مهماندار، رئیس پلیس راه کشور نیز در این مراسم احقاق حقوق مسافران را از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه 110120 عنوان کرد و گفت: مسافران پس از ارائه گزارش جهت اطلاع از نتیجه، کد رهگیری دریافت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: مسافران می‌توانند با اعلام شماره اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش، مقصد سفر (از چپ به راست) به سامانه 110120 مصادیق رفتارهای نادرست رانندگان را گزارش کنند.
مهماندار افزود: کد یک برای صحبت کردن با تلفن همراه، کد 2 برای عدم استفاده از کمربند،‌کد 3 برای خستگی و خواب‌آلودگی راننده و کد 4 برای سرعت یا سبقت غیرمجاز، کد 5 برای اشکالات فنی خودرو، کد 6 برای عدم توقف برای نماز و کد 7 برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین جهت اطلاع‌رسانی بیشتر برچسب‌هایی به عنوان بروشور روی شیشه‌های اتوبوس نصب می‌شود ضمن اینکه ما تعدادی زمینه را در خصوص سامانه 110120 به چاپ رسانده‌ایم که همراه بلیت به مسافران ارائه می‌شود.