علیرضا رئیسیان مطرح کرد
تشبث به یک جریان سیاسی عامل امتداد انحلال خانه سینما!(اخبار ادبی و هنری)
یک کارگردان سینما مدعی است که خود مدیران خانه سینما برای تشبث به یک جریان سیاسی، موجب امتداد انحلال خانه سینما شدند.
علیرضا رئیسیان، کارگردان سینما در گفت وگو با برنامه اینترنتی سی و پنج با اشاره به نقل قول جعفری جوزانی گفته است: جوزانی میگفت در شورای عالی سینما، احمدی نژاد نه یک بار بلکه سه بار گفت بروید و خانه سینما را باز کنید اما خانه سینما باز نشد و در مقابل مقاومتهایی صورت گرفت که باز نشود. چرا؟ چون وقتی صنف درگیر بده بستان سیاسی میشود آن جناح سیاسی خاص است که موقعیت صنف را تعیین میکند و نه بدنه صنف. خانه سینما در درگیریهای پیش آمده به جای استفاده از اعضا و بدنه صنف از جریانات سیاسی کمک گرفت و همین باعث ادامه کشمکش شد.
وی افزود: در هیچ کشور دیگری خانه سینما وجود ندارد. الگوی نهاد خانه سینمای ما را آقای انوار از اتحاد جماهیر شوروی گرفت. هدف مدیران آن دوره شکلگیری نهاد صنفی زیر نظر دولت و با تمایلات دولت بود. اما در روسیه هم دیگر چنین جایی را تعطیل کردند و آکادمی و سندیکا دارند.