جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به یک خبر و پاسخ کیهان
به دنبال چاپ خبری با عنوان «26 نفر از کارکنان محیط زیست کرمانشاه از کار اخراج شدند» اداره کل حفاظت محیط زیست این استان جوابیهای به کیهان ارسال کرده که همراه با پاسخ کیهان میخوانیم.
در این جوابیه آمده است: این افراد از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی این اداره کل نیستند که از کار اخراج شده باشند و نحوه همکاری افراد مذکور با این اداره کل از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکار (سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه) بوده است و نیروهای طرح بسیج آن سازمان (نیروهای طرح بسیج هجرت 3) محسوب میشوند و نه کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه. در بخش دیگر این جوابیه آمده است: در سطر اول خبر نیز عنوان نیروهای باسابقه اداره کل، معرفی شدهاند و این مورد هم تکذیب میشود و عدم مصداق کارکنان حفاظت محیط زیست کرمانشاه بر آنان واضح است. حداکثر سابقه همکاری تعداد معدودی از این افراد 7 سال و مابقی کمتر از 5 سال است که در خبر مزبور 11 سال عنوان شده است. در پایان جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به عبارت «اخراج به بهانه عدم تأمین اعتبار» در خبر اشاره و تصریح کرده است: مسئولان این اداره کل در راستای تأمین اعتبار لازم برای انعقاد قرارداد مجدد با تمام توان پیگیری کردهاند و حتی برای ساماندهی این افراد در قالب کارکنان و تغییر وضعیت استخدامی آنان تلاشهای فراوانی به عمل آوردهاند و این موضوع همچنان در دست پیگیری است.
کیهان: 1- ظاهراً مسئولان محترم محیط زیست کرمانشاه به دقت خبر فوق را مطالعه نکردهاند چرا که در این خبر کوچکترین اشارهای نشده که افراد اخراج شده از پرسنل رسمی و یا پیمانی هستند. فقط به شاغلین و کارکنان اشاره شده است. شاغل به فردی گفته میشود که از محل منابع مالی آن سازمان ارتزاق میکند لذا تکذیب اصل خبر خودجای سؤال دارد.
2- در بند دوم جوابیه، محیط زیست کرمانشاه اشارهای به سنوات خدمتی افراد اخراج شده کرده است که خبرنگار کیهان براساس شکوائیه این افراد به استاندار کرمانشاه که رونوشت آن در دفتر سرپرستی کیهان موجود است تنظیم کرده است. لذا شایسته است همانگونه که در متن جوابیه محیط زیست کرمانشاه به اخراج این افراد به دلیل عدم تأمین اعتبار اشاره شده است بهتر بود مدیرکل محترم محیط زیست کرمانشاه بجای تکذیب خبر نسبت به اقدامات آن سازمان در برطرف کردن مشکلات افراد اخراج شده اطلاعرسانی میکرد در ضمن محیط زیست کرمانشاه در جوابیه خود کوچکترین اشارهای به تعطیلی پاسگاههای حفاظت از جانوران منطقه کالیان، زلهزرد، سیدخانه و قراویز نکردهاند که چه عاملی باعث تعطیلی این زیستگاهها شده است.
در خاتمه یادآور میشود: رونوشت کلیه مکاتبات با امضاء شاغلین اخراج شده به مسئولان استان اعم از استاندار کرمانشاه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین نامه مدیرکل محیط زیست به سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه موجود است.