کد خبر: ۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

نظر فیلمساز فرانسوی درباره سفر به ایران(اخبار ادبی و هنری)

یکی از فیلمسازان جوان فرانسوی، پس از سفر به ایران، آنچه از کشورمان را دیده بود، در قالب یک فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای نمایش داد.


بنجامن مارتینی، فیلمساز جوان فرانسوی بعد از حضور در ایران و دیدن واقعیت های موجود در این کشور، نظرش را در فیلمی با عنوان «هرگز به ایران سفر نکنید» بیان می‌کند. او ادعاهایی که در تبلیغات رسانه های غربی علیه ایران مطرح می‌شود را با آنچه در ایران می‌بیند مقایسه می‌کند. مثلا در بخش‌هایی از فیلم می‌گوید: «ایران امن نیست» اما تصاویری از زندگی آرام مردم و امنیت کم‌ نظیر ایران را نمایش می‌دهد، یا می‌گوید «در ایران قحطی و گرسنگی است» اما تصاویر، برخلاف این را نشان می‌دهد، در واکنش به سایر تبلیغات نیز، زیبایی‌ها و مناظر باشکوه و عظمت ایران را نمایش می‌دهد و... در پایان هم می‌گوید: «هرگز به ایران سفر نکنید، چون دیگر نمی‌توانید از این کشور دل بکنید!»
این فیلم مدتی است که در فضای مجازی منتشر شده است.