کد خبر: ۷۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

اختصاص2هزارميليارد ريال اعتبار براي دامغان

نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در سفر استاني به استان سمنان 2هزار ميليارد ريال اعتبار براي بهره‌برداري پروژه‌هاي اصلي اين شهرستان در نظر گرفته است.


«عبدالرضا رستميان» مدت زمان اختصاص اين مقدار اعتبار براي بهره‌برداري پروژه‌هاي شهرستان را تا دو سال آينده اعلام كرد.
وي راه مواصلاتي بندرعباس به بندرامير آباد، تامين آب آشاميدني و كشاورزي را از جمله پروژه‌هاي اصلي اين شهرستان برشمرد و اظهارداشت: با بهره برداري از اين پروژه‌ها بطور قطع رونق اقتصادي در شهرستان ايجاد مي‌شود.
 رستمیان خاطرنشان كرد: علاوه بر اين، دولت در رديف بودجه سال جاري، 600 ميليارد ريال اعتبار براي پروژه راه مواصلاتي بندر عباس به بندر اميرآباد اختصاص داده و براي سال آينده نيز براي اتمام اين پروژه ملي 800 ميليارد ريال در نظر دارد.
نماينده مردم دامغان در مجلس گفت: چالش اساسي روستاهاي استان و شهرستان دامغان، كمبود آب آشاميدني و كشاورزي است كه توسط رئيس جمهور تسهيلات خوبي براي رفع اين چالش اختصاص داده شده است.
رستميان اضافه كرد: اكنون 14 هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي شهرستان دامغان با مشكل كمبود آب مواجه است و با اين تخصيص اعتبارات كافي، اميدواري براي برطرف شدن مشكلات آبي مردم در حال فراهم شدن است.
وي تصريح كرد: كارخانه‌هاي فولاد، پرده‌سازي و گوني سازي اين شهرستان براي افزايش توليد نيازمند اقتصاد تسهيلات بانكي هستند و مصوبات هئيت دولت در شوراي اداري استان سمنان، راه كارهاي خوبي براي ايجاد رونق اقتصادي دراستان است.