kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
با حضور حجج اسلام محمدی گلپایگانی و علم‌الهدی

مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی(ع) برگزار شد

مراسم معارفه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت جدید آستان قدس رضوی با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حرم رضوی برگزار شد.


مراسم یادبود و بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت سابق آستان قدس رضوی و معارفه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت جدید آستان قدس رضوی  روز شنبه با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تالار اماکن آستان قدس رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی(ع) در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: مشهد مقدس شهری است که همانطور گفته شد بیش از 28 میلیون زائر در طول سال به اینجا مشرف می‌شوند و همواره در تمام دنیا عاشقان ائمه‌اطهار(ع) آرزوی زیارت بارگاه آن امامان شریف را دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فقدان مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی به سر می‌بریم باید گفت ایشان یک اصل مهم را در تاریخ زنده کردند با این رویکرد در کشور ما هنگام بسته شدن راه‌ها و سد شدن موانع این دست ولایت‌فقیه است که وارد عمل می‌شود و در نتیجه بارها سران کشورها آرزوی داشتن چنین رهبری را دارند.
حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با بررسی‌هایی که انجام دادند صلاح را در این دیدند تا آقای رئیسی با سوابق ارزشمندشان ادامه‌دهنده راه گذشته مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی شود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه تولیت جدید آستان قدس رضوی قرار گیرد، خدمت‌رسانی به بهترین شکل ممکن که زائران حرم مطهری رضوی هستند، است چراکه امام رضا(ع) زوارشان را دوست دارند، همچنین سرلوحه سخنان رهبری خطاب به تولیت جدید آستان قدس رضوی ضرورت خدمت به مستضعفان و مستمندان است.
 در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی، اظهار کرد: التزام فکری، اخلاقی و عملی باید نسبت به آموزه‌های ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت فاطمه(س) داشته باشیم.
وی عنوان کرد: دست‌اندرکاران حکومت در زمانی که می‌خواهند جامعه‌سازی را براساس قرآن کریم نهادینه کنند، باید به این توجه داشته باشند که همه ابعاد توحیدی در آن نهادینه شود.
 رئیسی با اشاره به اینکه امروز آستان قدس رضوی کلاس انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: در این کلاس خادمان بارگاه مطهر رضوی باید تمام هم و غم‌شان را حفظ کنند تا این انسان‌سازی تحقق عینی پیدا کند، با این نگرش و با اعتمادی که مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب داشتند شکرگزار حضرت حق نسبت به تلاش‌های ارزشمند و 4 دهه خدمات‌دهی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی هستم.
وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی باید با خدمتگذاران و خادمانش به نقطه برتر برسند، تاکید کرد: رهنمودها و منشور هفت‌گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب خطاب به من فرمودند پیش روی همه خدمت‌گذاران این مجموعه مقدس خواهد بود.
به گزارش فارس تولیت جدید آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های خود در روند توسعه و خدمات‌دهی به زائران و بارگاه مطهر رضوی تصریح کرد: همانند توصیه مقام معظم رهبری حوزه توجه به مستضعفان به عنوان سرفصل نخست مورد توجه قرار می‌گیرد، با این رویکرد در بعد دوم زائر محوری یکی از اقدامات ما خواهد بود و در مأموریت آستان قدس رضوی اجرای این اوامر حتمی خواهد بود.
وی با بیان اینکه تمام سطوح کشور باید اقداماتشان در زیرمجموعه آستان قدس رضوی تسهیل حال و رفاه زائران بارگاه مطهر رضوی باشد، تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های کشور باید به خراسان رضوی با نگاه به زائر برنامه‌ریزی شود.
گفتنی است در این مراسم حجت‌الاسلام  سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی معرفی شد و حکم انتصاب آیت‌الله علم‌الهدی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری به وی ابلاغ شد.