جواد طوسی، مانی حقیقی را نشانه سیر قهقرایی روشنفکری دانست!(اخبار ادبی و هنری)
نویسنده شبه روشنفکر به یکی از همفکران خود حمله کرد و او را نشانهای از سیر قهقرایی روشنفکری در ایران دانست!
جواد طوسی در یادداشتی در روزنامه اعتماد، با اشاره به مانی حقیقی، نوه ابراهیم گلستان جاسوس انگلیس نوشت: و میرسیم به سیر قهقرایی جامعه روشنفکریمان وقتی میبینی فیلمسازی با مدارج تحصیلی کارشناسی فلسفه از دانشگاه «مکگیل» و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه «گولف» و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه «ترنت» به جانبداری از برخوردهای نامنعطف یک بازیگر زن توانای سینمای ایران در گفتوگویی رسانهای، همه خبرنگارها را از زیر تیغ فلسفی خود عبور میدهد و آنها را «دوزاری» خطاب میکند.ما که بیطرفانه و معصومانه ناظر ماوقع هستیم دوزاریمان افتاد که چه ارتباط تنگاتنگی میان هنر و فلسفه و «آدم بودن» است. امید آن کسی که آنقدر خوب و استادانه توانست در آخرین فیلمش قورباغه را جای فولکس واگن جا بزند، دوزاریاش بیفتد!