kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    یک کشته و 2 مجروح در تصادف
یزد - خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه استان یزد گفت: ساعت یک بامداد دیروز یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر 110 محور یزد - شیراز رخ داد که عوامل پلیس راه برای بررسی موضوع به محل عازم شدند.
سرهنگ احمد مظفری افزود: این تصادف که بین یک دستگاه تریلر کشنده ولوو و یک دستگاه کامیون رخ داده بود راننده تریلر در دم جان خود را از دست داد و سرنشین تریلر و راننده کامیون مجروح به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی علت این حادثه را بی‌احتیاطی از سوی راننده تریلر ولوو و عدم توجه به جلو به علت خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کرد.

معدوم‌سازی 3 تن مواد غذایی فاسد
تویسرکان - فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از انهدام 3 تن مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.
حسن حسینی‌زاده افزود: این مقدار مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی طی 2 روز در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی، کشف و ضبط و منهدم شده است.

مرگ موتورسیکلت‌سوار
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: عصر جمعه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور فرعی «دربید» یزد موجب مرگ موتورسوار جوان بر اثر شدت صدمات وارده شد.
سرهنگ احمد مظفری افزود: علت حادثه سرعت غیرمجاز موتورسیکلت اعلام شده است.

576 کیلو تریاک با طعم روغن
شیراز - فارس: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در اطراف این شهرستان به یک دستگاه تریلر حامل بار روغن خوراکی مظنون شدند.
سرتیپ احمدعلی گودرزی افزود: پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن 576 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر روغن‌ها جاسازی شده بود،‌ کشف شد.
وی تصریح کرد: در این مورد یک نفر دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، همچنین خودرو تریلر توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

ضیافت گرگ‌ها
بم - خبرگزاری صدا و سیما: مسئول اداره محیط زیست بم گفت: در حمله گرگ‌ها به یک دامداری متعلق به عشایر شهرستان بم، 40 راس گوسفند تلف شد. عارف کیا افزود: این اتفاق در یکی از روستاهای عشایرنشین حوزه سد نساء بم روی داد و گرگ‌ها خسارت سنگینی به عشایر این منطقه وارد کردند.

توقیف کالای قاچاق
بندرعباس - خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یک محموله کالای قاچاق چای و ظروف پلاستیکی به ارزش 60 میلیارد ریال کشف شد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: در این ارتباط 7 نفر دستگیر شدند.

محموله مغز بادام به مقصد نرسید
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده «هوو» مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: در بازرسی از این تریلر، 316 کیسه 45 کیلویی مغز بادام کبابی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
وی ارزش این محموله را 4 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این ارتباط راننده تریلر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

قاچاق برنج میلیاردی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی افزود: در بازرسی از این خودرو 22 تن برنج خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
وی ارزش این محموله را یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: در این ارتباط پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

برخورد با قاچاقچیان شیشه
اندیمشک- فارس: دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این شهرستان و همکاری اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) مقدار دو کیلوگرم ماده مخدر شیشه در ورودی اندیمشک کشف شد.
صادق جعفری چگنی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این مواد را که به طرز ماهرانه‌ای در یک دستگاه خودرو سواری جاسازی کرده بودند از طریق مبادی ورودی این شهرستان برای توزیع وارد استان کنند.
وی ادامه داد: در این رابطه 4 نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو سواری نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

انفجار مخزن گاز خودرو
سیرجان- فارس: مسئول خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرستان سیرجان گفت: مخزن گاز خودروی سواری پژو هنگام سوخت‌گیری گاز سی‌ان‌جی در جایگاه خروجی سیرجان ترکید و در این حادثه 3 نفر زخمی شدند.
محمد فیروزآبادی افزود: انفجار پمپ، خودروی اصلی را منهدم و خودروی دوم را نیز منهدم کرد و خودروی سوم آسیب جدی دید و مخزن منفجر شده هم به فاصله 200 متری جایگاه پرتاب شد.

مرگ نگهبان در آتش
رشت- خبرنگار کیهان: آتش‌سوزی یک انبار مواد غذایی در رشت، جوان 22 ساله را به کام مرگ کشاند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت اظهار داشت: این جوان نگهبان یک انبار بزرگ کالا و مواد غذایی با مساحت 600 مترمربع بود که هنگام آتش‌سوزی دچار سوختگی شدید شد و جان خود را از دست داد.
 بابک رمضانی افزود: 20 آتش‌نشان با استفاده از 7 خودرو این حریق را پس از گذشت حدود 2 ساعت مهار کردند و علت حادثه و میزان خسارات در دست بررسی است.
 
محموله مواد نیروزا در اختیار پلیس
تویسرکان- فارس: فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: ماموران مبارزه با قاچاق در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور روستای حاجی‌توی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شده و دستور ایست دادند.
محمد معصومی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو انواع مواد نیروزا و داروهای بدنسازی شامل 34 قوطی بزرگ انواع پودرهای بدنسازی و نیروزای غیرمجاز به مارک‌های مختلف، 2 هزار و 390 عدد انواع قرص‌های نیروزا و 50 عدد آمپول‌های هورمونی و نیروزای قاچاق را کشف کردند.
وی ادامه داد: ارزش تقریبی این محموله 120 میلیون ریال برآورد شده است.