kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
سازمان راهداری اعلام کرد

پیش‌فروش اینترنتی بلیت نوروزی اتوبوس از امروز

پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های مسافری جاده‌ای برای ایام نوروز 95 از 11 اسفند (امروز) آغاز می‌شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های مسافری جاده‌ای برای ایام نوروز 95 از امروز یازدهم اسفند آغاز می‌شود. همچنین پیش‌فروش بلیت به صورت مراجعه حضوری نیز از تاریخ 18 اسفند ماه آغاز می‌شود.
به مسافران توصیه می‌شود برای انجام سفرهای برنامه‌ای به صورت اینترنتی و غیرحضوری بلیت سفرهای نوروزی خود را تهیه کنند.
پیش‌فروش حضوری بلیت با ایجاد گیشه اختصاصی در محل فعالیت شرکت‌های مستقر در پایانه‌ها و با دایر شدن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آنها، توام با پیش‌فروش اینترنتی مشترکا انجام می‌شود و نظارت کافی بر نحوه عملکرد توسط ادارات کل استانی وجود دارد.
متقاضیان می‌توانند جهت تهیه بلیت اینترنتی به نشانی‌های
 www.payaneh.ir و www.irsafar.com و www.payaneha.com و همچنین سایر سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل مسافر مراجعه کنند.
پیش‌فروش بلیت حضوری در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت و در صورت نیاز با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آنها، انجام می‌شود.بنابراین گزارش در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته در راستای جبران تردد یکسر خالی،‌ قیمت بلیت‌ها برای تاریخ‌های 25 اسفند امسال تا 20 فروردین سال آینده، بین 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد و پس از آن نرخ‌ها باید به حالت قبلی خود برگردد.
طرح نوروزی سیستم حمل و نقل جاده‌ای نیز از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 95 ادامه خواهد یافت.
طبق گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به فارس، هماهنگی با نهادهای دست‌اندرکار به‌ویژه پلیس راه در خصوص مواردی همچون کنترل شرایط لازم برای رانندگان، کنترل استانداردهای فنی وسایل نقلیه به‌ویژه ناوگان کمکی، نظارت بر جلوگیری از پیاده کردن مسافران در اطراف پایانه‌ها و تسهیل جریان ترافیکی جاده‌ها انجام شده است.
داود کشاورزیان اظهار داشت: مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز در راستای مدیریت ترافیک جاده‌ای و اطلاع‌رسانی آنلاین در اختیار مسافران خواهد بود.
وی گفت: دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌ها امسال همانند سال‌های گذشته حضور فعال خواهند داشت.