kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
قائم مقام آبفای استان تهران:

سرانه مصرف آب تهران بالاتر از حد استاندارد است

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهروندان تهران بالاتر از حد استاندارد و 80 تا 90 لیتر بیشتر از شهرهای توکیو و برلین است، گفت: این رقم در حال حاضر 220 لیتر در روز است که باید به 130 لیتر کاهش یابد.


علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هدف ما این است که میزان مصرف آب شهروندان تهرانی با فرهنگ‌سازی و استفاده از لوازم کاهنده به 130 لیتر برسد، اظهار داشت: سرانه مصرف آب در شهر توکیو و برلین که بارندگی مناسبی هم دارند، در شبانه‌روز 110 لیتر است، در حالی که با بارش نامناسب در ایران سرانه مصرف آب شهروندان تهرانی در شبانه روز بیش از 220 لیتر است.
وی با تأکید بر اینکه مصرف آب شهروندان تهرانی بالاتر از بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا است اضافه کرد: میزان بارش در تهران حدود 325 میلی‌متر است و این آمار نشان می‌دهد که مردم باید دقت بیشتری در مصرف آب از خود نشان دهند.
نوذری‌پور ادامه داد: هدف ما این است که با استفاده از لوازم کاهنده و فرهنگ‌سازی مصرف سرانه آب را در شبانه‌روز به 130 لیتر برسانیم چرا که بارندگی‌های نامناسب در زمستان نشان می‌دهد که اگر بارندگی‌ها در فصل بهار نیز مناسب نباشد، در تابستان امسال با محدودیت منابع آب مواجه خواهیم شد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین از فرو نشست زمین در اغلب دشت‌های استان تهران خبر داد و گفت: سالانه دشت‌های استان تهران 36 سانتی‌متر فرو نشست دارد که علت آن بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آبی‌زیرزمینی است.