kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

طرح وحشیانه لیبرمن برای مهار انتفاضه دستگیر نکنید، بکشید

وزیر خارجه سابق اسرائیل با ارائه یک طرح وحشیانه 10 ماده‌ای برای سرکوب انتفاضه قدس از نخست‌وزیر این رژیم خواست فلسطینی‌ها را دستگیر نکنند بلکه مستقیماً بکشند.


«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق اسرائیل و رئیس یکی از احزاب مخالف نتانیاهو ضمن تأکید بر لزوم افزایش سرکوب مجریان عملیات فلسطینی، طرحی را ارائه کرد که براساس آن باید 10 گام اساسی برای «خاموش کردن انتفاضه» برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری قدس، لیبرمن با اشاره به «ناتوانی کابینه نتانیاهو» در سرکوب انتفاضه، خواستار بازگشت به سیاست ترور فلسطینی‌ها، تبعید مجریان عملیات و خانواده‌های آنها به غزه و اقدامات شدیدتر دیگری علیه فلسطینیان شد.
پیشنهاد جدید وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به دولت این رژیم برای سرکوب و مهار انتفاضه قدس در حالی صورت می‌گیرد که دیگر مقامات این رژیم پیش از این تأکید کرده بودند سیاست کشتار، سوزاندن، شکنجه و دستگیری فلسطینیان برای مهار انتفاضه قدس نتیجه‌ای نداشته و فلسطینیان بدون ترس همچنان به عملیات مقاومتی دست می‌زنند.
تحصن
در سرزمین‌های اشغالی
از سوی دیگر صدها اسرائیلی با برپایی تحصن اعتراض‌آمیز در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در تل‌آویو به کشته شدن 33 صهیونیست از ابتدای انتفاضه قدس و نبود امنیت اعتراض کردند. معترضان شعار می‌دادند که ما «نمی‌توانیم این شرایط را تحمل کنیم.»
خبر دیگر اینکه منابع صهیونیستی از شورش نظامیان صهیونیست در لشگر «ناحل» مستقر در جولان اشغالی خبر دادند.
به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، یک گروه 20 نفره از سربازان لشگر ناحل، در ارتفاعات جولان اشغالی در اعتراض به بازداشت 20 روزه 12 نفر از سربازان دیگر، پایگاه خود را ترک کرده‌اند.
این نخستین بار نیست که نظامیان صهیونیستی به عملکرد فرماندهان خود اعتراض می‌کنند و خواستار ترک پادگان و به طور کلی ارتش این رژیم هستند. نارضایتی‌ها به دلیل مداخلات بیهوده رژیم صهیونیستی در جنگ‌های منطقه‌ای افزایش یافته است.