kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
نشست خبری «گزارش یک فاجعه»

زاکانی: در جلسه دوشنبه‌های پاستور چه می‌گذرد؟!



زاکانی با بیان اینکه یک جریان مشکوک می‌خواهد برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد استفاده قرار ‌دهد، گفت: مافیای قدرت و ثروت می‌خواهد در آستانه انتخابات، لیست‌های انتخاباتی را منتشر کند. در جلسه‌های دوشنبه‌های پاستور چه می‌گذرد؟
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز طی سخنانی در یک نشست خبری با عنوان «گزارش یک فاجعه» با موضوع بررسی و افشای اسناد و ابعاد سازمان فساد در گلوگاه‌های اقتصادی کشور که در محل دانشکده رسانه فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده ملی در حال انجام است که بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده کرده است. یک جریان خاص و مشکوک که سوابقش برای ما روشن است، برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد استفاده قرار می‌دهد.
زاکانی افزود: دفاع از حقوق ملت و جلوگیری از غارت ثروت ملی و ممانعت از به هم پیوستن مافیای ثروت و قدرت و درنهایت دقت در این مقطع تاریخی برای یک انتخاب بزرگ که در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم، از جمله دلایل بنده درباره علت افشای این فاجعه بزرگ است. مافیای قدرت و ثروت می‌خواهد در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، لیست‌های انتخاباتی را منتشر کند.
وی گفت: امروز به نوعی غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده ملی در حال انجام است که بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده کرده است. متأسفانه کسی با فساد مبارزه نکرد تا اینکه در انتهای دهه 80 با گلایه‌های رهبر معظم انقلاب مواجه شدیم. یک جریان خاص و مشکوک که سوابقش برای ما روشن است، برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد استفاده قرار می‌دهد و برجام را در واقع یک ابزار برای این فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی خودش می‌داند.
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: دولت به جای آنکه در پسابرجام به دنبال تولید رفاه بیشتر برای مردم باشد، با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است. امروز در پسابرجام به جای آنکه جیب مردم پر شود، به شدت در حال تخلیه شدن است و به نظر می‌رسد یک عملیات بی‌سابقه در این راستا در حال انجام است.
زاکانی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادر خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.متأسفانه این ابعاد فراتر از شرایط گذشته سایر ارکان را هم دربرگرفته است، اسناد متقنی از این موضوع در دست ماست. امروز با یک شبکه بزرگ فساد مواجه هستیم که به بهانه شرایط پسابرجام و پساتحریم به دنبال تصاحب قدرت برای کسب ثروت افزون هستند.  زاکانی با بیان اینکه یک شبکه دلالی خطرناک و مخوف با مشارکت برخی دولتی‌ها توانسته است با خارج از کشور ارتباط برقرار کند و در حال فروختن کشور با ثمن پایین است، اظهار داشت: در پسابرجام موج کشور فروشی به راه افتاده و در حوزه‌های متنوع، منابع و سرمایه‌های ملی در حال غارت است، عده‌ای به قیمت فروختن کشور در حال پر کردن جیب‌های خود و به فکر پورسانت‌هایشان هستند.
وی اضافه کرد: امروز با یک شبکه بزرگ فساد مواجه هستیم که به بهانه شرایط پسابرجام و پساتحریم به دنبال تصاحب قدرت برای کسب ثروت افزون هستند. آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران امروز مسئول کشور هستند و باید از اطرافیان خود صیانت کنند. نمی‌شود دو و نیم سال هر هفته روزهای دوشنبه جلساتی در تهران برگزار شود و آقای سیروس ناصری هر هفته از اروپا حرکت کند تا به این جلسات برسد و در این جلسات هم به دنبال عقیم کردن تولید داخلی و وابستگی به خارج هستند. اولین اقدام این افراد ایجاد قراردادهای نسل سوم بیع متقابل بود.
زاکانی یادآور شد: مشکلات کشور حل نمی‌شود چون عده‌ای نمی‌خواهند این مشکلات حل شود. بنده پیش از این درباره فساد کرسنت صحبت کردم و گفتم عده‌ای در کرسنت گاز ایران را برای سال‌ها به یک پنجم قیمت فروختند. در قرارداد کرسنت مقرر شده در 7 سال اول به ازای هر 28 مترمکعب، قیمت گاز  50 سنت باشد و در 18 سال بعد 109 سنت باشد.
نماینده تهران در مجلس یادآور شد: مسیری که در قرارداد کرسنت دنبال کردیم که البته آقای زنگنه و تیم‌شان و کسانی که در دادگاه حکم انفصالشان از خدمت صادر شده بود و هنرنمایی‌هایی داشتند، شفاف بود. در این مسیر و در سال 80 «مهدی هاشمی» و «عباس یزدان‌پناه یزدی» دلالی کردند و در سال 83 «علی ترقی‌جاه» دلالی کرده است. باید گفت آن حزبی که امروز داعیه لیست دادن در کشور را در آستانه انتخابات دارد و البته آقای رئیس‌جمهور هم اهتمام دارد، باید بدانید این حزب از «علی ترقی‌جاه» پول گرفته و اسناد آن وجود دارد. آقای نوبخت باید به این سؤالات پاسخ دهد و باید به این پرسش‌های اساسی ملت پاسخ دهند.
زاکانی یادآور شد: آقای هاشمی رفسنجانی به جای فرار از پاسخگویی، جنایات برخی فرزندانش را توضیح دهد، از قوه قضائیه هم می‌خواهم بپرسم چرا این اسناد را به سمع و نظر مردم نمی‌رساند و چرا هنوز «مهدی هاشمی» بابت این اسناد محاکمه نشده و سازمان بازرسی کل کشور یک کلمه از آن صحبت نمی‌کند. متاسفانه دولت یازدهم در زمینه ابطال این قرارداد و احقاق حق مردم ایران کاهلی می‌کند.
وی با بیان اینکه باید از آقای زنگنه پرسید که چرا در دوران صدارت شما فردی به ازای هر 50 سنت که این شرکت به ملت ایران پرداخت می‌کرد 8 سنت دریافت می‌کرده است، تصریح کرد: باید این توضیح ارائه شود که چه کسی یک تا یک و نیم درصد از این معامله پر سود برای خارجی‌ها که سرتاسر آن فساد است دریافت می‌کرده است. چرا الآن قراردادهای نفتی را منتشر نمی‌کنید؟ اگر صدای نمایندگان ملت درنمی‌آمد، با همان 11 صفحه قرارداد، کل ذخایر کشور را می‌فروختند و دارایی ملت را به یغما می‌بردند. امروز افرادی تحت قالب شرکت‌های تاسیس شده در خارج از کشور با دستورالعمل‌هایی که بیگانگان برای ما نوشته‌اند می‌خواهند سرمایه‌های کشور را نابود کنند و امثال گروه هندوجا در این راستا به منافع خود رسیده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که مسئول مواجه با فساد در کشور ما چه کسی است، افزود: قانون اساسی رئیس جمهور را مسئول مبارزه با فساد می‌داند اما امروز در شرایطی هستیم که زمینه تنظیم ده‌ها کرسنت در کشور ما در حال فراهم شدن است.امروز به بهانه عبور از تحریم‌ها با یک مقدمه چینی انجام شده در سال‌های گذشته شاهد ظهور و بروز گروهی هستیم که با حضور افرادی مانند سیروس ناصری که علی الظاهر دیپلمات بوده و در واقع یک دلال بزرگ نفتی است اقداماتی در حال انجام است.
زاکانی گفت: سوال اساسی ما این است که چرا دولت جلوی این افراد را نمی‌گیرد و نمی‌گذارد در شرایط اقتصادی کشور شفافیت وجود داشته باشد. دولت باید توضیح دهد که در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی چه می‌گذرد.  چرا مردم ما باید از حقوق یک تا دو میلیونی محروم باشند ولی خانواده عده‌ای در سوئیس و انگلیس زندگی کرده و به عنوان نابغه اقتصادی اموال ملت را به یغما ببرند.
وی با بیان اینکه خائن ترسو است، گفت: بنده در تمام طول زندگی‌ام  مشکلی نداشته‌ام و به همین دلیل امروز راحت اینجا نشسته‌ام و صحبت می‌کنم، زمانی که با آقای یونسی برخورد کردم، شب آن روز، مدیرکل معاونت پارلمانی وزارت اطلاعات به دفتر بنده آمد و به بنده گفت که با ما معامله کنید، حتی گفت مجلس ششمی‌ها با ما معامله می‌کردند، بنده به وی گفتم تا صبح فکر کن، ببین قیمت دین ما چقدر می‌شود، صبح که آمدم، یک حسن آقایی بود و به بنده گفت ما از شما چیزی نداریم اما برخی گفته‌اند از رفقای شما اسنادی در دست ماست، بنده به او گفتم رفقای من بهشت‌زهرا هستند، اما اگر کسی از اطرافیان فعلی بنده مشکلی دارد اعلام می‌کنم که اگر کاری انجام داده بگویند.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: امروز نیازمند پالایش جدی در بخش‌های مختلف کشور هستیم و دولت باید از خود و آقای روحانی از برادر و دفترش این پالایش را شروع کند.