kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
شیطان بزرگ یعنی این

هیلاری کلینتون: رئیس جمهور شوم /مجوز قتل 200 هزار فلسطینی را صادر می‌کنم

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود به اسرائیل اجازه خواهد داد در غزه به جای 2000 نفر 200 هزار نفر را قتل‌عام کند.


هیلاری کلینتون در نامه‌ای برای «حییم سابان»، میلیاردر یهودی- آمریکایی نوشت: «در صورت تصدی ریاست‌جمهوری آمریکا به اسرائیل اجازه خواهم داد به جای 2000 نفر از ساکنان غزه 200 هزار تن از آنها را به قتل برساند.»
اشاره وی به حمله نظامی تابستان سال 2014 اسرائيل به غزه موسوم به جنگ 51 روزه است که بیش از 2000 تن از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نامه هیلاری‌کلینتون که در روزنامه «گاردین» منتشر شده به معنای مقاصد آشکار سیاست‌های آینده این نامزد دموکرات به ویژه قصد وی برای اعطای چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای کشتار نزدیک به 10 درصد از ساکنان نوار غزه و نیز حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی کامل وی از تل‌آویو است.
کلینتون در این نامه همچنین نوشته «اسرائيل در تهاجم نظامی تابستان سال 2014 به نوار غزه، درس کافی به جنبش حماس نداد و از طرفی باراک اوباما هم آنچنان که باید تعامل مناسبی با هم‌پیمانان واشنگتن نداشت و با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با مدارا رفتار کرد!»
کلینتون افزود:‌«اگر رئيس‌جمهور آینده آمریکا شوم از دولت اسرائیل انواع حمایت‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی لازم را برای نابودی جنبش حماس به عمل خواهم آورد، حتی اگر این کار به قیمت کشته شدن 200 هزار تن از ساکنان نوار غزه تمام شود.»
وی گفت: «حقوق کودکان هرگز سبب نخواهد شد که حتی لحظه‌ای در موافقت با اسرائيل برای بمباران مدارس در نوار غزه که از آنجا موشک به طرف اسرائيل شلیک می‌شوند، شک و تردید به خود راه دهم.»
وزیر خارجه سابق آمریکا با ادعای این که «گروه‌های فلسطینی از کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند» گفت: «این گروه‌ها مستحق این هستند که سوختن اجساد کودکان‌شان را به سبب انفجار بمب‌ها و موشک‌ها مشاهده کنند!»
این گفته کلینتون اشاره به زنده زنده سوزاندن یک کودک شیرخواره فلسطینی توسط صهیونیست‌ها دارد.
اظهارات هیلاری کلینتون که اوج وقاحت یک کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی تاکنون هر جنایتی علیه فلسطینیان انجام داده با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و کشوری که ادعای حقوق‌بشر و رعایت آزادی انسان‌ها را یدک می‌کشد به راحتی از یک رژیم کودک‌کش دفاع می‌کند.سخن دیگر خطاب به برخی در داخل کشور خودمان است. کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند و برای بهبود شرایط کشور چشم به دستان چنین شیاطینی دوخته‌اند.
لغو قرارداد با رژیم‌ صهیونیستی
خبر دیگر اینکه پارلمان اردن اعلام کرده که طرح توافقنامه واردات گاز از فلسطین اشغالی را لغو می‌کند.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه فلسطینی «الرساله»، «یحیی سعودی» رئيس کمیته فلسطین در پارلمان اردن اعلام کرد توقف واردات گاز از رژیم‌صهیونیستی یک خواست مردمی و تصمیم پارلمان است و دولت باید به آن عمل کند.
وی افزود، هرچند تصمیم پارلمان اردن برای دولت الزام‌آور نیست اما اگر دولت حاضر به همراهی با این مصوبه نشود پارلمان، طرح سلب رای اعتماد از آن را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
دولت اردن در اجلاس اقتصادی داووس در «بحر المیت» که ماه مه گذشته (اردیبهشت سال گذشته) برگزار شد، قراردادی را با شرکت «بریتیش گاز» انگلیس به امضا رساند که به موجب آن گاز فلسطین را به اردن وارد خواهد کرد.
سایر رویدادها
* «محمد القیق» روزنامه‌نگار معترض فلسطینی که 84 روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد دچار حملات قلبی و تشنج شد.
* همزمان با هتک حرمت به مسجد الاقصی و مقبره یوسف پیامبر(ع) توسط شهرک‌نشینان، نظامیان این رژيم 13 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.
* وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی خواستار تکه‌تکه شدن کرانه باختری و اشغال مناطقی از آن توسط این رژیم شد.
* مصر پس از آن که گذرگاه رفح را به طور استثنایی به مدت سه روز به روی فلسطینیان باز کرد دوباره این گذرگاه را بست.