kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    تصادف منجر به فوت
فارسان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان کوهرنگ گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با پیکان در یکی از محورهای فرعی روستای «کچوز» بخش بازفت این شهرستان یک نفر کشته و 9 نفر مجروح شدند.
سرگرد «صادق محمدی» افزود: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو پراید که کودکی 2 ماهه بود به علت شدت جراحات وارده پس از انتقال به مرکز درمانی فوت کرد و مابقی سرنشینان که به صورت سطحی مصدوم شده بودند تحت درمان قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: علت حادثه از سوی کارشناس پلیس راه در حال بررسی است.

 توقیف 590 کیلو تریاک
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل یک محموله موادمخدر مطلع شدند.
احمدعلی گودرزی افزود: موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و با استقرار در طول مسیر تردد خودروهای عبوری و کنترل وسایل نقلیه، به یک کامیون فوتون در جاده بستک به سمت لارستان مظنون شده و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی دقیق از این خودرو 590 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف اتاق کامیون جاسازی شده بود کشف و یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

 حمل حشیش با اتوبوس
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی اردکان گفت: مأموران پلیس این شهرستان در بازرسی از مسافران اتوبوس مسیر کرمان- تهران به 2 نفر از مسافران این اتوبوس مشکوک شده و وسایل آنها را مورد بازرسی قرار دادند.
سرهنگ سیدرضا صادقیان افزود: در بازرسی از ساک و وسایل همراه این 2 مسافر 50 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و قاچاقچیان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: متهمان به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفی و روانه زندان شدند.

 دستگیری 5 قاچاقچی چوب
اردبیل- خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مقدار 4 تن زغال و 75 اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی که با یک دستگاه خودرو خاور و 3 دستگاه نیسان وانت به صورت غیرمجاز از استان‌های دیگر وارد استان شده بود با هوشیاری مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در مسیرهای آبی بیگلو، جاده نمین به اردبیل و جاده مشگین‌شهر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.
شهامت هدایت افزود: در این ارتباط 5 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

حرکت در مسیر حادثه
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در محور یزد- اردکان 2 کشته و 7 مصدوم بر جای گذاشت.
سرهنگ احمد مظفری افزود: با حضور عوامل پلیس راه و یگانهای امدادی در محل حادثه مشخص شد خودرو سواری 405 به علت حرکت در خلاف جهت به «گاردریل» کنار پل برخورد و سپس به پایین پل واژگون شده است.
احمد مظفری افزود: در این حادثه راننده و یک سرنشین جان خود را از دست داده و 7 نفر از سرنشینان این خودرو که همگی از اتباع بیگانه غیرمجاز بودند مجروح و به مراکز درمانی، منتقل شدند.

گرداندن شرور در محمودآباد
محمودآباد- فارس: عصر روز گذشته با دستور مقام قضایی، توسط مأموران انتظامی شهرستان محمودآباد یکی از ارا‌ذل و اوباش به نام «ع-ش» که در فضای مجازی اقدام به تهیه و پخش فیلم کرده بود، گردانده شد.
به گفته زمان شالیکار فرمانده انتظامی محمودآباد این شرور که از یکی از محکومان سابقه‌دار مازندران اعلام حمایت و پشتیبانی می‌کرد توسط پلیس دستگیر و در شهر گردانده شد.

کشف میلیاردی کالای قاچاق
شهرکرد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان هنگام کنترل خودروهای عبوری، درمحور یاسوج- لردگان دو دستگاه سواری زانتیا و پراید حامل کالا را متوقف کردند.
سرتیپ پاسدار نورعلی یاری افزود: در بازرسی از این خودروها، 15 هزار و 850 عدد انواع فندک، یک هزار و 104 عدد آب‌نبات، 324 ثوب ‌البسه، 108 بسته نسکافه، 17 تخته پتو و... به ارزش یک میلیارد ریال کشف و 2 نفر دستگیر شدند.

کشف یک تن مواد مخدر
کرمان- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مأموران انتظامی کلانتری 18 شهرستان کرمان هنگام گشت‌زنی در مناطق بیابانی و مسیرهای انحرافی جاده قدیم ماهان- کرمان به یک خودرو پژو 405 مشکوک شدند و در بازرسی از آن 504 کیلوگرم تریاک و 30 کیلوگرم حشیش کشف کردند.
سرتیپ بنی‌اسدی افزود: در شهر بابک هم پلیس هنگام کنترل محورهای مواصلاتی از یک خودرو پژو، 47 بسته تریاک به وزن 468 کیلو و 695 گرم کشف و ضبط کرد.

سقوط مرگبار کارگر
قائم شهر- خبرنگار کیهان: روز گذشته یک کارگر شهرداری به نام رضا غلامی در قائم‌شهر هنگام نصب بیلبورد تبلیغاتی از جرثقیل سقوط کرد و جان باخت.
این حادثه ساعت یک بامداد در چهار راه خیابان جویبار اتفاق افتاد و مصدوم که ضربه مغزی شده بود، به بیمارستان منتقل شد اما در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

برخورد 3 خودرو با 2 کشته
تبریز- ایرنا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با دو خودرو نیسان و پژو پرشیا در شهرستان شبستر، 2 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.
«حبیب حسینقلی‌زاده» افزود: این سانحه صبح سه‌شنبه در سه راهی خامنه واقع در جاده شبستر- تسوج رخ داد و با گزارش حادثه به مرکز اورژانس 115، دو دستگاه آمبولانس پایگاه‌های شرفخانه و شبستر به محل سانحه اعزام شدند.
وی ادامه داد: کاردان‌های اورژانس 115 پس‌از انجام اقدامات پیش بیمارستانی مصدومان حادثه را به بیمارستان شبستر انتقال دادند و فوت راننده نیسان و اتوبوس را در محل حادثه تأیید کردند.

پیرزن قربانی قاتل نامریی
شبستر- فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: مسمومیت با منوکسیدکربن جان یک زن 80 ساله را در تسوج گرفت.
حبیب حسینقلی‌زاده افزود: به دنبال گزارش به اپراتوری فوریت‌های پزشکی شهرستان شبستر، مبنی بر بیهوشی یک زن در روستای «دیزج شیخ مرجان» پایگاه اورژانس 115 تسوج به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: با بررسی تکنسین‌های اعزامی از فوت این پیرزن که به دنبال مسمومیت با منوکسیدکربن روی داده بود، خبر دادند.

توقیف محموله ماهی غیرمجاز
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان گفت: اکیپ‌های شبکه دامپزشکی این شهرستان یک میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلای غیرمجاز از مزارع پرورش ماهی سردابی کشف و ضبط کردند.
ارژنگ صفیان افزود: این میزان تخم چشم زده ماهی فاقد مجوز نگهداری و واردات بود که با دستور قضایی این محموله توقیف و معدوم شد.

 واژگونی خودرو و مرگ راننده
سمنان- خبرنگار کیهان: واژگونی سواری سوزوکی در محور میامی- سبزوار جان راننده جوان را گرفت و سرنشینان را راهی بیمارستان کرد.
این حادثه عصر روز دوشنبه رخ داد و علت آن ناتوانی راننده در کنترل خودرو اعلام شد.

 کشف 100 رأس دام قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی کامیاران گفت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید میرجلیلی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری محور «کامیاران- کرمانشاه»، دو دستگاه کامیون حامل احشام را جهت بررسی مجوزهای قانونی متوقف کردند. سرهنگ ساکی ضمن اشاره به غیرمجاز و فاقد مجوز بودن دو محموله مذکور، افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها، 100 رأس گوسفند فاقد مجوز حمل کشف شد. وی با اعلام ارزش 500 میلیون ریالی احشام مکشوفه،‌خاطرنشان کرد: با هماهنگی مرجع قضایی، احشام کشف شده، تحویل اداره دامپزشکی شهرستان شد.

 انفجار چراغ نفتی
سرویس شهرستانها: رئیس کلانتری 13 کرمان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک در بیمارستان شفا، مأموران کلانتری به محل اعزام شدند.
سرهنگ مهدی پور امینایی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد یک دختر 28 ساله ریگانی به دلیل سوختگی به کرمان منتقل شده و بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان فوت کرده است. وی خاطرنشان کرد: بستگان متوفی علت فوت وی را انفجار چراغ نفتی حین پر کردن مخزن آن اعلام کرده‌اند.