kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
هشدار همزمان رهبران آمریکا و اروپا

بحران پناهجویان موجودیت اروپا را نشانه رفته است

وزرای خارجه آمریکا و آلمان به همراه معاون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با هشدار نسبت به «خطرات» بحران پناهجویان تاکید کردند این بحران موجودیت اتحادیه اروپا را نشانه رفته است.


طی ماه‌های گذشته بسیاری از کارشناسان و رهبران اتحادیه اروپا با اشاره به هجوم  صدها هزار پناهجو به قاره سبز نسبت به فروپاشی دستاوردهای اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند. طی ماه‌های گذشته سران اتحادیه اروپا بارها برای حل این بحران و چاره‌جویی تشکیل جلسه داده‌اند ولی تا‌کنون  این جلسات هیچ  نتیجه‌ای  جز تشدید فشارها به پناهجویان، افزایش تمایلات نژادپرستانه و خیزش جنبش‌های فاشیستی مثل جنبش ضد اسلام پگیدا،حملات نژادپرستانه به کمپ‌های مهاجران، اخراج و حتی ربودن هزاران کودک پناهجو و فروش آنها به عنوان برده جنسی نداشته است.
 بحران پناهجویان یکی از دغدغه‌های اصلی سخنرانان کنفرانس امنیتی مونیخ نیز بود و جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در این کنفرانس تاکید کرد: ما با بزرگترین بحران انسانی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم روبرو هستیم. هجوم گسترده مهاجران به اروپا، یک تهدید نزدیک برای موجودیت قاره اروپا به شمار می‌رود.
کری در ادامه افزود: «ما نمی‌گوییم، این مشکل شماست نه ما. این مشکل همه ماست. به همین دلیل است که به ماموریت ناتو برای مسدود کردن این مسیر پیوسته‌ایم. ناتو به تازگی موافقت کرده تا کشتی‌های جنگی خود را برای مقابله با قاچاقچیان انسان که مهاجران را به مرزهای اروپا منتقل می‌کنند، در دریای اژه مستقر کند.»
معاون صدر‌اعظم آلمان و وزیر امور خارجه این کشور نیز در نامه مشترکی به رهبران سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا درباره «فروپاشی این اتحادیه در سایه بحران پناهندگان هشدار دادند.» در این نامه آمده است که «اروپا احتمالا در برابر بزرگترین آزمون تاریخ خود قرار دارد. ماه‌هاست که کشورهای اروپایی درباره تقسیم عادلانه پناهندگان و ابزار بیشتر برای حمایت از مرزهای خارجی مناقشه می‌کنند.»
گفتنی است، بحران پناهجویان یکی از پیامدهای ظهور پدیده منحوس داعش است. داعش نیز ساخته و پرداخته خود غرب است!