kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

فرمانده اطلاعات عربستان در عسیر به هلاکت رسید

انقلابیون یمن می‌گویند با حمله موشکی به جنوب عربستان موفق شدند فرمانده اطلاعات عربستان در منطقه عسیر را به هلاکت برسانند.


حملات دقیق موشکی انقلابیون یمن به مناطق جنوبی عربستان مدت‌هاست به کابوس سعودی‌ها تبدیل شده است. گزارش شده در آخرین مورد این حملات یکی از مقامات بلندپایه اطلاعاتی عربستان به هلاکت رسیده است. پایگاه خبری «صعده پرس» یمن دیروز از کشته شدن سرتیپ «حسن احمد المطیری» فرمانده اطلاعات عربستان در منطقه عسیر خبر داد. این خبر پس از آن منتشر شد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند روز گذشته چندین موشک به مناطق الجوازات و الاماره در استان عسیر عربستان شلیک کردند و کانون تجمع تجهیزات نظامی دشمن و نیز شماری از نظامیان سعودی در منطقه الخورمه را هدف قرار دادند. خبر کشته شدن این فرمانده سعودی هنوز از طرف عربستان تایید نشده است.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه هوایی «خمیس مشیط» در عسیر عربستان را با یک موشک اسکاد، و فرودگاه «ابها» در جنوب این کشور را با موشک بالستیک قاهر هدف حمله قرار دادند. گزارش‌های رسانه‌ای همچنین  حاکی است که دستکم 9 نظامی سعودی در جازان کشته شده‌اند. شبکه خبری «المسیره»، هم گزارش داده که 6 تن از این نظامیان در نزدیکی صحرای «میدی» و یک تن دیگر در نزدیکی گذرگاه «الطوال» مورد هدف قرار گرفته‌اند.
در برابر این حملات، جنگنده‌های رژیم سعودی به یک کارگاه خیاطی در بخش «شعوب» در صنعا حمله کردند و 11 شهروند یمنی را به شهادت رساندند. همچنین در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهر تاریخی «کوکبان» در بخش «شبام» استان «المحویت» یمن چهار شهروند یمنی به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.