شهردار تهران:اعتبار بدهند، سالانه 30 کیلومتر مترو میسازیم
شهردار تهران با اشاره به مهیا بودن امکانات گفت: اگر تامین اعتبار شویم سالانه حداقل 30 کیلومتر مترو میسازیم.
محمدباقر قالیباف دیروز در سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل تاکید کرد: تنها چالش ما اعتبار مورد نیاز برای احداث مترو است و اگر این اعتبار تامین شود ما میتوانیم سالانه حداقل 30 کیلومتر مترو احداث کنیم.
وی با بیان اینکه موضوع سلامت مهمترین چالش در شهرهای بزرگ از جمله تهران است، گفت: در سالهای اخیر هم عنوان کردم که از نظر من مهمترین چالش شهر تهران آلودگی هوا و آلودگی صوتی است. طبیعی است برای رهایی از این چالشها حتما باید در تصمیمگیریها به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی حملونقل نیز توجه کنیم.وی افزود: در بعضی از نوشتهها میبینیم بهگونهای که صادقانه نیست مطالبی را برای مردم اعلام میکنند که در تشخیص و در درمان نادرست است و تنها برای گروهها و جریانهای خاص منفعتی به دنبال دارد و حتی جامعه نیز منفعتی از آن نمیبرد.وی تاکید کرد: اندیشمندان باید در این عرصهها حضور داشته باشند.
قالیباف با بیان اینکه با توجه به آلودگی هوا هرگونه تصمیم سلبی و ایجابی پیششرط توسعه حملونقل عمومی است، گفت: روشهای غلطی وجود دارد و این روش درستی نیست که شهروندان در ساعاتی از شب متوجه شوند که فردا طرح ترافیک از درب منزل اجرا میشود. این به معنای تشویق کردن شهروندان به قانونشکنی است.
قالیباف با اشاره به آمارهای آلودگی هوا گفت: در سال تنها 140 تا 150 روز هوای سالم داریم و تعداد روزهای هوای پاک نیز به تعداد انگشتان دست نمیرسد. اگر در حوزه حمل و نقل عمومی فرهنگسازی کنیم و مطالبه عمومی از مدیران و مسئولین داشته باشیم میتوانیم بعد از یک دوره پنج ساله تعداد روزهای سالم شهر را به دو برابر افزایش دهیم. این اتفاق بزرگی است که امیدواریم با رویکردهای درست بتوانند ما را به نقطه مطلوب برسانند.
وی با بیان اینکه موضوع سلامت مهمترین چالش در شهرهای بزرگ از جمله تهران است، گفت: در سالهای اخیر هم عنوان کردم که از نظر من مهمترین چالش شهر تهران آلودگی هوا و آلودگی صوتی است. طبیعی است برای رهایی از این چالشها حتما باید در تصمیمگیریها به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی حملونقل نیز توجه کنیم.وی افزود: در بعضی از نوشتهها میبینیم بهگونهای که صادقانه نیست مطالبی را برای مردم اعلام میکنند که در تشخیص و در درمان نادرست است و تنها برای گروهها و جریانهای خاص منفعتی به دنبال دارد و حتی جامعه نیز منفعتی از آن نمیبرد.وی تاکید کرد: اندیشمندان باید در این عرصهها حضور داشته باشند.
قالیباف با بیان اینکه با توجه به آلودگی هوا هرگونه تصمیم سلبی و ایجابی پیششرط توسعه حملونقل عمومی است، گفت: روشهای غلطی وجود دارد و این روش درستی نیست که شهروندان در ساعاتی از شب متوجه شوند که فردا طرح ترافیک از درب منزل اجرا میشود. این به معنای تشویق کردن شهروندان به قانونشکنی است.
قالیباف با اشاره به آمارهای آلودگی هوا گفت: در سال تنها 140 تا 150 روز هوای سالم داریم و تعداد روزهای هوای پاک نیز به تعداد انگشتان دست نمیرسد. اگر در حوزه حمل و نقل عمومی فرهنگسازی کنیم و مطالبه عمومی از مدیران و مسئولین داشته باشیم میتوانیم بعد از یک دوره پنج ساله تعداد روزهای سالم شهر را به دو برابر افزایش دهیم. این اتفاق بزرگی است که امیدواریم با رویکردهای درست بتوانند ما را به نقطه مطلوب برسانند.